0% Complete
صفحه اصلی
/
نخستین همایش هوش مصنوعی و پژوهش های نوظهور: همگرایی انسان و سیستم های هوشمند
هوش مصنوعی و بازطراحی مفهوم حریم خصوصی در عصر دادههای نامرئی
نویسندگان :
سید عظیم حسینی
1
علی پورنورعلی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران حنوب
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،دادههای نامرئی،حریم خصوصی،چالشهای اخلاقی
چکیده :
در عصر دیجیتال، پیشرفتهای هوش مصنوعی و فناوریهای تحلیلی، مرزهای سنتی حریم خصوصی را به چالش کشیدهاند. دادههای نامرئی، که از رفتارهای انسانی مانند حرکات چشم، تن صدا، تغییرات فیزیولوژیکی و حتی الگوهای تایپ کردن استخراج میشوند، بهطور فزایندهای برای پیشبینی احساسات، ویژگیهای شخصیتی و رفتارهای آینده افراد استفاده میشوند. اگرچه این دادهها فرصتهایی برای بهبود تجربههای دیجیتال و بهینهسازی تصمیمگیریها فراهم میکنند، اما چالشهای جدیدی در حوزه اخلاق، حقوق و حریم خصوصی ایجاد کردهاند. بر اساس گزارش سال ۲۰۲۳ مرکز تحقیقات Pew، ۷۹٪ کاربران اینترنت احساس میکنند که شرکتها دادههای بیشتری از آنچه لازم است جمعآوری میکنند. همچنین، ۶۸٪ آنها باور دارند که کنترلی بر دادههای خود ندارند. این نگرانیها اهمیت بازتعریف مفهوم حریم خصوصی را دوچندان میکند. این مقاله با رویکردی کمی و تحلیلی، به بررسی نقش هوش مصنوعی در استخراج دادههای نامرئی و پیامدهای آن بر حریم خصوصی میپردازد. یافتهها نشان میدهند که چارچوبهای سنتی حفاظت از حریم خصوصی، که عمدتاً بر دادههای آشکار متمرکز هستند، در مواجهه با دادههای نامرئی ناکافیاند. برای مقابله با این چالشها، راهکارهایی مانند یادگیری فدرالی، رمزنگاری دادهها و طراحی شفاف سیستمهای هوش مصنوعی میتوانند به حفظ حریم خصوصی در عصر دادههای نامرئی کمک کنند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی در بهبود مصرف انرژی ساختمان مسکونی
سلمان ملکی - توحید پوررستم - محسن جعفری ندوشن
بررسی تأثیر گرافیت بر خواص مکانیکی کامپوزیتZrO2-Al2O3-Graphite ساخته شده به روش SPS
مهدی پورملکی - زهره بلک
بررسی اجمالی جایگاه هوش مصنوعی در آینده آموزش دانشگاهی ؛ جمهوری اسلامی ایران
محمد زندیه
Cross-lingual Few-shot Learning for Persian Sentiment Analysis with Incremental Adaptation
Farideh Majidi - Ziaeddin Beheshtifard
بررسی نقش کیفیت خدمات الکترونیکی، ارتباط با مشتری و اعتماد به برند در رابطه بین مسئولیت اجتماعی و وفاداری مشتری (مطالعه موردی مشتریان بانک ملی شعبات شهرستان گنبد کاووس)
محمد چقر - عبدالقادر تکه ئی
اثر دمای بازپخت بر خواص ساختاری و اپتیکی نانو ساختارهای TiO2
فرشته جوانی جونی - سعیده رمضانی ثانی - عبدالله مرتضی علی
کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل نیازها و تقاضاهای پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای بهینهسازی تدوین عناوین در سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد اسلامی
سیده صدیقه جلال پور - رکسانه چرخچی
Synthesis and Properties of Conducting Polymer Blends
Elaheh Bakhtiarian
.Improving Knowledge Distillation Transfer Learning to Increase the Accuracy of the Lightweight Multi-Task Learning Classifier in Cognitive Software-Defined Radio
Ali Tohidi - Amir Amirabadi - Iman Ahanian - Razieh Farazkish
(بررسی تاثیر خلاقیت دانش و انگیزه کارکنان بر پیشنهادات نوآورانه کارکنان(مورد مطالعه: هتل های 3 و 4 ستاره استان خوزستان)
مهدی انصاری - جهانبخش رحیمی باغملک
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0