0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
نویسندگان :
مهیا محمدی
1
محمدرضا قریشی رودبارکی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
کلمات کلیدی :
بازارگرایی،عملکرد کسب وکار،بازاریابی،استراتژیهای بازاریابی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا) است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت (روش گردآوری دادهها) از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران سطوح مختلف شرکت اسنوا با تعداد 750 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از روشهای آماری از جمله فرمول کوکران 255 نفر به دست آمد. روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه بوده است. به منظور سنجش متغیر بازارگرایی از پرسشنامه استاندارد یانگ و همکاران (2020) با 14 گویه، برای سنجش استراتژی های بازاریابی از پرسشنامه استاندارد پارنل و بردی (2019) با 9 گویه و همچنین برای سنجش عملکرد کسبوکار نیز از پرسشنامه پارنل و بردی (2019) با 8 گویه استفاده شد. به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که با توجه به غیرنرمال بودن توزیع دادهها برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPls3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بازارگرایی از طریق نقش میانجی استراتژی های بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. بازارگرایی بر استراتژی های بازاریابی و عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. همچنین نتایج نشان داد که استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثر حق الزحمه بر پوشش رسانهای مدیرعامل
احمد حشمتی - علی باغانی
علوم و نوآوریها در الگوی حکمرانی خوب جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست گذاری نظری و عملی امیرالمومنین علی(علیه السلام)
سیدعباس علوی
مدلی برای توسعه اکوسیستم نوآوری در صنعت کشاورزی
سحر رحیمی - محمدرضا انصاری - بهروز رحیمی
مدیریت منابع انسانی دیجیتال
سنجر سلاجقه - مرضیه ناظری زاده - اسما عباسقلی زاده - محمدرضا تقدیسی خیابانی
سیستم های یکپارچه مالی و مالیاتی در اقتصاد دیجیتال در ایران
علی کیانی فر - علی باغانی - حامد بهجتی فرد
Quantum-Inspired Evolutionary Algorithm for Hyperparameter Tuning in Automatic Number Plate Recognition Systems
Mazyar Taghavi - Amir Mohammad Paslari - Mahdi Riazi
بررسی تاثیر حضور زنان در ترکیب هیئت مدیره بر کیفیت گزارشگری مالی وحق الزحمه حسابرسان
آسیه فرازنده نیا - رضوان حجازی - اسلام کر
بررسی عوامل موثر بر درآمدزایی شهرداری شهرهای کوچک
عباس صداقتی - کاروان رشیدپوری
A new approach to considering intermediate weights of NDEA
Alireza Moradi - Saber Saati - Mehrzad Navabakhsh
کارآفرینی و نقش آن در توسعه پایدار
محمود احمدی شریف - نادر نقی زاده خوئی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1