0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
نویسندگان :
مهیا محمدی
1
محمدرضا قریشی رودبارکی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
کلمات کلیدی :
بازارگرایی،عملکرد کسب وکار،بازاریابی،استراتژیهای بازاریابی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا) است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت (روش گردآوری دادهها) از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران سطوح مختلف شرکت اسنوا با تعداد 750 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از روشهای آماری از جمله فرمول کوکران 255 نفر به دست آمد. روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه بوده است. به منظور سنجش متغیر بازارگرایی از پرسشنامه استاندارد یانگ و همکاران (2020) با 14 گویه، برای سنجش استراتژی های بازاریابی از پرسشنامه استاندارد پارنل و بردی (2019) با 9 گویه و همچنین برای سنجش عملکرد کسبوکار نیز از پرسشنامه پارنل و بردی (2019) با 8 گویه استفاده شد. به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که با توجه به غیرنرمال بودن توزیع دادهها برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPls3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بازارگرایی از طریق نقش میانجی استراتژی های بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. بازارگرایی بر استراتژی های بازاریابی و عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. همچنین نتایج نشان داد که استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مدلسازی ترمودینامیک و امکان سنجی بازیافت انرژی حرارتی از دودکش هیتر ایستگاههای اصلی گاز(CGS) با استفاده از تکنولوژی ترموالکتریک
کامران اسلامی - نادر رهبر - هادی کارگر شریف آباد
بررسی مقوله اخلاق در شهر از دیدگاه ملاصدرا
مهرنوش حسنزاده - عبدالیاسر غزازانی
نگاه به معماری خانه ها از دیدگاه آئین زرتشت و اسلام
سبحان مختارباباخانی
بازشناسی مصلی های خراسان در دوره تیموری با مطالعه تطبیقی مصلی طرق و مصلی سبزوار
رودابه سلیمانی - پرستو ربیعی - رکسانا عبدالهی
برنامهریزی لجستیک هوشمند اقلام امدادی در شرایط بحرانی
هادی قنبری - حمید توحیدی - سیده فاطمه گلریز گشتی - مهرزاد نوابخش
چارچوب جامع برای پذیرش و ارائه گزارشگری مالی پایدار
هادی رومی گاوگانی
شبیه سازی کاهش دراگ در خطوط لوله افقی حاوی سیالات غیرنیوتنی توسط نانو سیال نفت/نانوسیلیس
ایمان خنشا - رضا مختاری
بررسی اثر تضعیف ارزش پول ملی بر صادرات و واردات بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات در ایران
کریم نخعی - مجتبی محمدزاده - محسن صفایی
مروری مختصر بر کاربرد روش AVO در مخازن هیدروکربنی
امیرحسین بخشاوند - مهشید مددی
بررسی فرایند استخراج عصاره قهوه توسط فرایند تقطیر با مایکروویو
محمد حسین کارگر طرازکوهی - بهروز عباسی سورکی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1