0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
نویسندگان :
مهیا محمدی
1
محمدرضا قریشی رودبارکی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
کلمات کلیدی :
بازارگرایی،عملکرد کسب وکار،بازاریابی،استراتژیهای بازاریابی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا) است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت (روش گردآوری دادهها) از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران سطوح مختلف شرکت اسنوا با تعداد 750 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از روشهای آماری از جمله فرمول کوکران 255 نفر به دست آمد. روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه بوده است. به منظور سنجش متغیر بازارگرایی از پرسشنامه استاندارد یانگ و همکاران (2020) با 14 گویه، برای سنجش استراتژی های بازاریابی از پرسشنامه استاندارد پارنل و بردی (2019) با 9 گویه و همچنین برای سنجش عملکرد کسبوکار نیز از پرسشنامه پارنل و بردی (2019) با 8 گویه استفاده شد. به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که با توجه به غیرنرمال بودن توزیع دادهها برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPls3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بازارگرایی از طریق نقش میانجی استراتژی های بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. بازارگرایی بر استراتژی های بازاریابی و عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. همچنین نتایج نشان داد که استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
دیپلماسی انرژی ایران در حوزه منطقه ای: (2003-2023)
دکتر رضا شهنازی زاده - دکتر گارینه کشیشیان (نویسنده مسئول)
نوسانات بازدهی سهام و سرمایهگذارای متأثر از سوگیریهای ابهام گریزی، آشنا گرایی، خود اسنادی و دیرپذیری
مهدی عباسی اصل - محمدرضا رستمی - مهرزاد مینویی
ارزیابی اثرات بازار بزرگ تهران بر بافت های مجاور و گروه های اجتماعی پیرامون در دو دهه اخیر
الناز اخشیک - محمدرضا درودی
شناسایی متغیرهای موثر بر میزان گزارش گری پایداری شرکت های صنعت پتروشیمی
حبیب اله نخعی - محسن صفایی - مجتبی محمدزاده
بررسی مدلهای ریاضی رهایش دارو در پلیمرها
آتوسا ایزدی پارسا - امین مفتاحی - سمیه علی بخشی
تاثیر تفکر استراتژیک بر دستیابی به مزیت رقابتی با نقش میانجی قابلیتهای خلاقانه
پرهام مجبوله - امین اردلان
َAI-Assisted Language Education Research: Areas and Tools
Marzieh Bagherkazemi - Nasibeh Bagherpour - Leila Khalili Sarafi
رویکرد مکاتب اقتصادی به اثرگذاری سیاست های مالی بر شاخص فلاکت و سازوکارهای آن در ایران
آرش خمی - فاطمه زندی - محمد خضری - بیژن صفوی
Ultra High Molecular Weight Polyethylene/Carbon Nanotube Composite
Omid Saligheh
تأثیرات تغییر نرخ ارز در اقتصاد ایران
مهرداد برون
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3