0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
نویسندگان :
مهیا محمدی
1
محمدرضا قریشی رودبارکی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
کلمات کلیدی :
بازارگرایی،عملکرد کسب وکار،بازاریابی،استراتژیهای بازاریابی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا) است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت (روش گردآوری دادهها) از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران سطوح مختلف شرکت اسنوا با تعداد 750 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از روشهای آماری از جمله فرمول کوکران 255 نفر به دست آمد. روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه بوده است. به منظور سنجش متغیر بازارگرایی از پرسشنامه استاندارد یانگ و همکاران (2020) با 14 گویه، برای سنجش استراتژی های بازاریابی از پرسشنامه استاندارد پارنل و بردی (2019) با 9 گویه و همچنین برای سنجش عملکرد کسبوکار نیز از پرسشنامه پارنل و بردی (2019) با 8 گویه استفاده شد. به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که با توجه به غیرنرمال بودن توزیع دادهها برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPls3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بازارگرایی از طریق نقش میانجی استراتژی های بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. بازارگرایی بر استراتژی های بازاریابی و عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. همچنین نتایج نشان داد که استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی رویکرد روان شناختی حسابداران ادارات منطقه آزاد اروند در بهبود عملکرد کاری و پیشرفت شغلی
سمیرا کمالی - رسول کرمی - خاطره کارگرپور
ارزیابی تحقق پذیری شاخص های شهر هوشمند در شهرهای ایران (نمونه موردی: شهر ارومیه)
کیوان محمدی - ایرج حاتمی علمداری
بررسی معماری بایومیمیکری در نبکا به عنوان راهکاری برای طراحی آینده
فرینام ضیاءشهابی - علی یظهری
Optimizing Energy and Time for Powered Rapid and Accurate COVID-19 Patients Detection
Neda Sefandarmaz - Hasan Ghalami Bavil Olyaee - Neda Gorgi Kandi
آموزش کار آفرینی و بازاریابی دیجیتال برای بهبود رفاه جامعه روستاییان استان کرمانشاه
نوشین عبدالله زاده قلعه جوقی - پروانه سلاطین
شناسایی و تبیین پیشران های کلیدی اثرگذار بر فرایند بازآفرینی پایدارشهری (مطالعه موردی: محلات هدف بازآفرینی منطقه 6 مشهد)
زهره کوهجانی - علی شمس الدینی - علیرضا عبدالله زاده
سنتز رنگ های آزو بر پایه α- نفتول و β- نفتول با استفاده از رزین سیلیکا کلرید و سیلیکاژل مرطوب جهت رنگرزی الیاف
الناز دوشنبه پور - محمد میرجلیلی - عبدالحمید بامنیری - آیدین برملایی
کاربرد یادگیری عمیق در شهرهای هوشمند
محمد مهدی وکیلیان - مریم موسوی
علم و فناوری در الگوی حکمرانی خوب جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست گذاری نظری و عملی امیرالمومنین علی(علیه السلام)
سیدعباس علوی - زهره پوستین چی - گارینه کشیشیان سیرکی
بهبود کیفیت تصمیم گیری مدیران عالی درعصر هوش مصنوعی: نقش فناوری های نوین درسازمان ها
حمیده یادگاری - سید حسین هاشمی موسوی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.0.1