0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
نویسندگان :
مهیا محمدی
1
محمدرضا قریشی رودبارکی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
کلمات کلیدی :
بازارگرایی،عملکرد کسب وکار،بازاریابی،استراتژیهای بازاریابی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا) است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت (روش گردآوری دادهها) از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران سطوح مختلف شرکت اسنوا با تعداد 750 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از روشهای آماری از جمله فرمول کوکران 255 نفر به دست آمد. روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه بوده است. به منظور سنجش متغیر بازارگرایی از پرسشنامه استاندارد یانگ و همکاران (2020) با 14 گویه، برای سنجش استراتژی های بازاریابی از پرسشنامه استاندارد پارنل و بردی (2019) با 9 گویه و همچنین برای سنجش عملکرد کسبوکار نیز از پرسشنامه پارنل و بردی (2019) با 8 گویه استفاده شد. به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که با توجه به غیرنرمال بودن توزیع دادهها برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPls3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بازارگرایی از طریق نقش میانجی استراتژی های بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. بازارگرایی بر استراتژی های بازاریابی و عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. همچنین نتایج نشان داد که استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بهره وری سبز در تحقق توسعه پایدار صنایع معدنکاری ایران
هانیه بخشایی - فاطمه زندی
مروری بر کاربردهای هوش مصنوعی در پیش بینی خرابی پیشرونده
مهران ورمزیار - محمد امامی کورنده - سیدعظیم حسینی
مروری بر مواد تاخیرانداز شعله مورد استفاده در پلی پروپیلن
مهشید معروفخانی - مهدی خمسه
مقیاس پذیری هوشمند کسب وکارهای کوچکو متوسط با رویکرد توسعه سرمایه فکری و منابع پایدار
متین دخت والینژاد ولیانی - محسن امینی خوزانی - مریم عطار اسدی
بررسی تجربی تاثیر عایق صدا نانو پلی استر بر نویز داخل کابین خودرو
سید حامد طباطبایی - نیما بایندری
سیستم های یکپارچه مالی و مالیاتی در اقتصاد دیجیتال در ایران
علی کیانی فر - علی باغانی - حامد بهجتی فرد
فرصت ها و تهدیدهای دیپلماسی انرژی ایران در غرب آسیا 2011- 2023 (مطالعه موردی کشور عربستان)
یوسف فصیحی - گارینه کشیشیان سیرکی
مولفه های توسعه اکوسیستم بانکداری اجتماعی در بانک سپه استان بوشهر
علی نوزنگ - عبداله خادمی مقدم
موقعیت ایران در انتقال انرژی گاز به شبه قاره هند
طاهره خیرخواه صادق
معماری ادراک و بهینهسازی معماری غرفههای نمایشگاهی (حال و آینده)
آزاد بهمنش - مهدی خاکزند - حدیثه کامران کسمایی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3