0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا)
نویسندگان :
مهیا محمدی
1
محمدرضا قریشی رودبارکی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر )
کلمات کلیدی :
بازارگرایی،عملکرد کسب وکار،بازاریابی،استراتژیهای بازاریابی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب وکار با توجه به نقش میانجی استراتژی های بازاریابی (مورد مطالعه: شرکت اسنوا) است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت (روش گردآوری دادهها) از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل کارشناسان و مدیران سطوح مختلف شرکت اسنوا با تعداد 750 نفر بود. حجم نمونه با استفاده از روشهای آماری از جمله فرمول کوکران 255 نفر به دست آمد. روش نمونهگیری به صورت تصادفی ساده بود. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه بوده است. به منظور سنجش متغیر بازارگرایی از پرسشنامه استاندارد یانگ و همکاران (2020) با 14 گویه، برای سنجش استراتژی های بازاریابی از پرسشنامه استاندارد پارنل و بردی (2019) با 9 گویه و همچنین برای سنجش عملکرد کسبوکار نیز از پرسشنامه پارنل و بردی (2019) با 8 گویه استفاده شد. به منظور بررسی نرمال بودن توزیع داده ها از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده شد که با توجه به غیرنرمال بودن توزیع دادهها برای آزمون فرضیات تحقیق از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار SmartPls3 استفاده شد. یافته ها نشان داد که بازارگرایی از طریق نقش میانجی استراتژی های بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. بازارگرایی بر استراتژی های بازاریابی و عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است. همچنین نتایج نشان داد که استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد کسب وکار تاثیرگذار است.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
کاربرد هوش مصنوعی در کاهش مصرف انرژی ساختمان ها
صبا صیاد ماهی - مهدی شعبانیان
رویکرد و نگرش ها وتاثیرات معماری معاصر بناهای دولتی وحکومتی دوره پهلوی اول
علی علایی - لیلا کرماجانی - صالحه اسکندریان
ارائه الگوی کیفیت گزارشگری مالی با تاکید بر ابعاد جو سازمانی و نقش میانجی سلامت مالی
نیما اصانلو - محمدرضا پورعلی لاکلایه - محمود صمدی لرگانی - محمدعلی نسیمی
بهره وری سبز در تحقق توسعه پایدار صنایع معدنکاری ایران
هانیه بخشایی - فاطمه زندی
مروری بر روش های پیش بینی قیمت نفت: از مدل های آماری سنتی تا الگوریتم های یادگیری ماشین
علی شهرآئینی - علی رضائی شاهسوارلو
Coatings for Corrosion Protection in Gas and Oil Pipelines: Technological Innovations and Industrial Applications
Akbar Rafiee - Mohammad Ghorbannejad - Mohammad Reza Kalaee
تأثیر جهانیشدن بر کارایی سیاستهای پولی در کشورهای منتخب اسلامی
رباب ازلی - سید علی پایتختی اسکویی - منیره دیزجی - علیرضا تمیزی
بررسی نقش مالکیت مدیریتی بر رابطه بین بیش اطمینانی مدیریت و گزارشگری پایداری
عقیل فرهنگیان - علی باغانی
نقش اینترنت اشیا در بازاریابی دیجیتال و آنالیز رفتار مشتری از طریق ردیابی داده ها
میلاد فریدنیا - احمد مصلی نژاد
راهکارهای اصلاحی جهت اجرا و پیادهسازی اسناد راهبردی در دستگاههای اجرایی و سازمانها
سید محمد موقر افضلی - زهرا انجم شعاع
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1