0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی نقش شدت سرمایه گذاری و چرخه عمر شرکت بر رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
نویسندگان :
مهدیس زنگانه
1
ارمغان ناصر ترابی
2
فرشته پورقنبری
3
1- دانشگاه آزاد واحد صفادشت
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
3- دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی
کلمات کلیدی :
شدت سرمایه گذاری،چرخه عمر،بازار محصول
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی نقش شدت سرمایه گذاری و چرخه عمر شرکت بر رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این تحقیق از نوع توصيفي و كاربردی است. جامعه آماري اين تحقيق شامل کليه شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مي باشد. در این تحقیق براي تعیین نمونه آماري، از روش حذفی سیستماتیک استفاده شده است. با توجه به بررسی های انجام شده (128) شرکت در دوره زمانی 1395 تا 1400 حائز شرایط فوق بوده و برای نمونه آماری انتخاب شدند. براي تجزيه وتحليل اطلاعات و آزمون فرضيه ها از تحليل رگرسيون چندمتغيره و نرمافزار استاتا استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. شدت سرمایهگذاری رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند. چرخه عمر شرکت (مرحله رشد) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند. چرخه عمر شرکت (مرحله بلوغ) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل نمیکند. چرخه عمر شرکت (مرحله افول) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر عملکرد زیست محیطی با نقش میانجی نوآوری سبز
فرزانه پوراصغری - مهسا کرمی
Synthesis of zinc oxide nanofibers and optical properties of zinc oxide
Sajad Khalili baseri - Saeed Parhoodeh - Mehdi Abedi
مروری بر به کارگیری اینترنت اشیا در صنعت نفت و گاز
حجت مهرآبادی
مدیریت سرمایه انسانی در تسعه اکوسیستم نوآوری
فرزانه پوراصغری - مهسا کرمی
تاثیرچابکی استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی قابلیت نوآوری مطالعه موردی بانک صادرات شرق تهران
معصومه لطیفی بنماران - لیلاسادات محسنیان
رابطه انگیزش تحصیلی با میزان استفاده فراگیران و سازمانها از وب سایت های هوشمند
کبری سکوت - سیدعباس علوی
اکوسیستم نوآوری بازاریابی دیجیتال و کسب و کار
مونا یعقوبی زنجانی
بررسی رابطه بین سیاست های سرمایه گذاری شرکت با شوک های تورمی با نقش تعدیل گری کیفیت کنترل داخلی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
اعظم رمضانی - عارفه محقق
طراحی استراتژی بازاریابی خدمات شنوایی شناسی با رویکرد تئوری رفتار برنامه ریزی شده در ایران
حکیم مخدومی شربیانی
بررسی تأثیر گرافیت بر خواص مکانیکی کامپوزیتZrO2-Al2O3-Graphite ساخته شده به روش SPS
مهدی پورملکی - زهره بلک
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1