0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی نقش شدت سرمایه گذاری و چرخه عمر شرکت بر رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
نویسندگان :
مهدیس زنگانه
1
ارمغان ناصر ترابی
2
فرشته پورقنبری
3
1- دانشگاه آزاد واحد صفادشت
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
3- دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی
کلمات کلیدی :
شدت سرمایه گذاری،چرخه عمر،بازار محصول
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی نقش شدت سرمایه گذاری و چرخه عمر شرکت بر رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این تحقیق از نوع توصيفي و كاربردی است. جامعه آماري اين تحقيق شامل کليه شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مي باشد. در این تحقیق براي تعیین نمونه آماري، از روش حذفی سیستماتیک استفاده شده است. با توجه به بررسی های انجام شده (128) شرکت در دوره زمانی 1395 تا 1400 حائز شرایط فوق بوده و برای نمونه آماری انتخاب شدند. براي تجزيه وتحليل اطلاعات و آزمون فرضيه ها از تحليل رگرسيون چندمتغيره و نرمافزار استاتا استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. شدت سرمایهگذاری رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند. چرخه عمر شرکت (مرحله رشد) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند. چرخه عمر شرکت (مرحله بلوغ) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل نمیکند. چرخه عمر شرکت (مرحله افول) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Modified Nanoclay Powder Coatings Composite for Energy Saving Applications
Zahra Rahmani - Mahdi Safi - Behzad Shirkavand Hadavand
تاثیرات استفاده از روش رسوب گذاری شیمیایی در تولید نانو ذرات
فاطمه خدایی - امید مرادی - معصومه صیادیان
طراحی الگوی بازاریابی رابطه ای در برندهای لوکس (مطالعه موردی: ساعت های مچی)
فتانه علیزاده مشگانی - احمد استاد محمدی
Determination of doxorubicin by reduced Graphene oxide/gold/Polypyrrole modified glassy carbon electrode: A new preparation strategy
Maryam Behravan - Hossein Aghaie - Masoud Giahi - Laleh Maleknia
بررسی نقش روش های مبتنی بر هوش مصنوعی در ارزیابی ریسک اعتباری پلتفرم های تجارت الکترونیک
گودرز سعادتی مقدم - فاطمه زندی
انعطاف پذیری مالی گزارشگری پایداری با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری در ایران
نعمت مهدی زاده - رسول برادران حسن زاده
سنتز و شناسایی نانو ساختارهای هیدروکسیدهای دوتایی لایه ای (LDH) اصلاح شده و مطالعه کاربردآن در سلول خورشیدی رنگدانه ای
زانا رحمانی - سوسن رسولی - اردشیر رستمی
ارائه الگوی کیفیت گزارشگری مالی با تاکید بر ابعاد جو سازمانی و نقش میانجی سلامت مالی
نیما اصانلو - محمدرضا پورعلی لاکلایه - محمود صمدی لرگانی - محمدعلی نسیمی
رابطه بین کنترل داخلی و توسعه پایدار شرکتها با واسطه نقشهای نوآوری اکتشافی و نوآوری بهره برداری
نرگس حسینائی - حبیب الله نخعی - زهره حاجیها - کریم نخعی
A CRISP-DM-Based Multi-objective Optimization of Building Wall Panels Using PSO and SA
Mohammad Chehrzad - Seyed Azim Hosseini - Razieh Farazkish - Mohammad Emami korandeh
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1