0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تحلیل گفتمان تبلیغات تلویزیونی و تاثیر آن در سبک زندگی
نویسندگان :
سید احمد علوی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب
کلمات کلیدی :
تبلیغات،سبک زندگی،تحلیل گفتمان کیفی،مصرف گرایی
چکیده :
چکیده امروزه بنگاه های اقتصادی برای معرفی محصولات خود و افزایش فروش محصولات از شیوه های متنوع تبلیغاتی استفاده می کنند و از ظرفیت رسانه ها برای تبلیغات توده ای بهره می برند، اما نکته قابل تامل اینجاست نظام سرمایه داری برای حفظ و بقای خود به دنبال رشد مصرف گرایی است. اینجاست که تبلیغات فرای معرفی یک محصول به کمک این نظام می آید و با ترویج سبک زندگی مصرفی، در متن تبلیغات کالا و خدمات جامعه را به سوی مصرف گرایی از هم گسیخته ای پیش می برد، در این مقاله با استفاده از روش تحلیل گفتمان کیفی و با استفاده از نظریات فرکلاف (مدل متن، پرکتیس گفتمانی، پرکتیس اجتماعی) به تحلیل مورد سه تبلیغ کالا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخته شده است، بر مبنای این روش مشخص شد، در این تبلیغات معرفی محصول به عنوان متن تبلیغ، سبک زندگی مصرفی به عنوان گفتمان متن و مصرف گرایی به عنوان گفتمان اجتماعی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
نگاهی جامع به فناوری بلاکچین؛ مزایا، چالشها و فناوریهای مرتبط
علیرضا امیدوند
تاثیر شبکه سازی حسابداران مدیریت بر اقدامات استراتژیک شرکتی با تاکید برهمزمانی کیفیت سیستم اطلاعاتی و فرهنگ نوآوری و نتیجه گرا
ندا رضازاده
فناوری نانو در صنعت چرمسازی
امید سلیقه
انتخاب موقعیتهای معاملاتی بر اساس رفتار حجم معاملات با بکارگیری الگوریتمهای هوش مصنوعی
نادر رضائی - فرشاد وفائی
پایدارسازی اکولوژیکی منظرین بدنه رودخانهها با تاکید ارزشگذاری و حفظ ساختار توپوگرافی
لیلا جاهدی
قابلیت تحلیل تجاری بر عملکرد شرکت با میانجیگری چابکی شرکت و تعدیلگری تلاطم بازار و تکنولوژیکی
صادق خوشخبر - اسکندر عبدالهی
بررسی شاخص های پایداری اجتماعی با تاکید بر حس تعلق به مکان در معماری بناهای شهر ماسوله
زهرا خوش حال گشتی
بررسی شاخص امنیت در تجارت الکترونیک سیار و راهکارهای جلب اعتماد مشتریان
میلاد فریدنیا - امیررضا استخریان حقیقی
تاثیرات منظر داخلی بیمارستان بر میزان روند بهبود عاطفی کودکان سرطانی
فاطمه محمودی مهریزی - عارفه تمیزی - سیاوش پورجم - طاها رضوی - سمیرا راستبد
تأثیر شدت سرمایهگذاری بر رابطه رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی
محسن حمیدیان - سارا ناصری نسب
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3