0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تحلیل گفتمان تبلیغات تلویزیونی و تاثیر آن در سبک زندگی
نویسندگان :
سید احمد علوی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب
کلمات کلیدی :
تبلیغات،سبک زندگی،تحلیل گفتمان کیفی،مصرف گرایی
چکیده :
چکیده امروزه بنگاه های اقتصادی برای معرفی محصولات خود و افزایش فروش محصولات از شیوه های متنوع تبلیغاتی استفاده می کنند و از ظرفیت رسانه ها برای تبلیغات توده ای بهره می برند، اما نکته قابل تامل اینجاست نظام سرمایه داری برای حفظ و بقای خود به دنبال رشد مصرف گرایی است. اینجاست که تبلیغات فرای معرفی یک محصول به کمک این نظام می آید و با ترویج سبک زندگی مصرفی، در متن تبلیغات کالا و خدمات جامعه را به سوی مصرف گرایی از هم گسیخته ای پیش می برد، در این مقاله با استفاده از روش تحلیل گفتمان کیفی و با استفاده از نظریات فرکلاف (مدل متن، پرکتیس گفتمانی، پرکتیس اجتماعی) به تحلیل مورد سه تبلیغ کالا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخته شده است، بر مبنای این روش مشخص شد، در این تبلیغات معرفی محصول به عنوان متن تبلیغ، سبک زندگی مصرفی به عنوان گفتمان متن و مصرف گرایی به عنوان گفتمان اجتماعی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
اثر تغییرات فروش بر اجزای اصلی رویکرد ترازنامهای اقلام تعهدی با استفاده از مدل جونز تعدیل شده
وحید روح الهی - سیدعباس هاشمی - مریم فرهادی - مریم شریف دوست
بررسی رابطه ابهام در اطلاعات قیمت سهام، توانایی مدیریتی و فرصتهای رشد در شرکتهای بورس اوراق بهادار
امیر احسانی
بررسی ارتباط بین سررسید بدهی کوتاه مدت بر معیار ریسک سقوط قیمت سهام (چولگی منفی بازده سهام)
حسن چناری بوکت - نسرین شبانلویی
طراحی مرکز درمانی ناباروری با رویکرد سلامت روان با تاکید بر روانشناسی محیطی
زهرا خرمی یکتا
کاربرد یادگیری ماشین در مدیریت ریسک مالی برای صندوقهای قابل معامله در بورس (ETF)
کیومرث شجاعیان - علی جوزی
Generative Artificial Intelligence: A turning point in educational management
Elahe Alipour
G-C3N4 modified with Go (g-C3N4/Go): Effective nanocomposite for the removal and photodegradation of the tetracycline antibiotic
Mohammadjavad Jahanshahi
بررسی رابطه درآمد مشمول مالیات و چرخش دارایی با عملکرد شرکت با توجه به نقش تعدیل کنندگی نسبت های نقدینگی
عبدالله عبدی برآفتابی - فاطمه صمدی
تحلیل تأثیر بهکارگیری هوش مصنوعی بر دقت گزارشگری مالی، کارایی حسابرسی و کاهش عدم تقارن اطلاعاتی با استفاده از مدل یکپارچه TOE-TAM-RDT در چارچوب حاکمیت کلاندادهها
الیاس عسگری - معصومه لطیفی بنماران - مرتضی صادقی
بررسی نقش کیفیت خدمات الکترونیکی، ارتباط با مشتری و اعتماد به برند در رابطه بین مسئولیت اجتماعی و وفاداری مشتری (مطالعه موردی مشتریان بانک ملی شعبات شهرستان گنبد کاووس)
محمد چقر - عبدالقادر تکه ئی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1