0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تحلیل گفتمان تبلیغات تلویزیونی و تاثیر آن در سبک زندگی
نویسندگان :
سید احمد علوی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب
کلمات کلیدی :
تبلیغات،سبک زندگی،تحلیل گفتمان کیفی،مصرف گرایی
چکیده :
چکیده امروزه بنگاه های اقتصادی برای معرفی محصولات خود و افزایش فروش محصولات از شیوه های متنوع تبلیغاتی استفاده می کنند و از ظرفیت رسانه ها برای تبلیغات توده ای بهره می برند، اما نکته قابل تامل اینجاست نظام سرمایه داری برای حفظ و بقای خود به دنبال رشد مصرف گرایی است. اینجاست که تبلیغات فرای معرفی یک محصول به کمک این نظام می آید و با ترویج سبک زندگی مصرفی، در متن تبلیغات کالا و خدمات جامعه را به سوی مصرف گرایی از هم گسیخته ای پیش می برد، در این مقاله با استفاده از روش تحلیل گفتمان کیفی و با استفاده از نظریات فرکلاف (مدل متن، پرکتیس گفتمانی، پرکتیس اجتماعی) به تحلیل مورد سه تبلیغ کالا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخته شده است، بر مبنای این روش مشخص شد، در این تبلیغات معرفی محصول به عنوان متن تبلیغ، سبک زندگی مصرفی به عنوان گفتمان متن و مصرف گرایی به عنوان گفتمان اجتماعی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر تحول دیجیتال بر صنعت مخابرات
مهرداد فکرت نژاد - ندا بنی حسینی
نقش هوش مصنوعی در تحول سیستمهای مدیریت دانش سازمانی: مروری بر روندها و چالشها
کیانوش نوری باشکند - زلیخا جهانبخش نقده
آثار پاندمی کرونا بر اقتصاد ایران
وحید سپهر - فاطمه زندی - بیژن صفوی - محمد خضری
تحلیل تأثیر بهکارگیری هوش مصنوعی بر دقت گزارشگری مالی، کارایی حسابرسی و کاهش عدم تقارن اطلاعاتی با استفاده از مدل یکپارچه TOE-TAM-RDT در چارچوب حاکمیت کلاندادهها
الیاس عسگری - معصومه لطیفی بنماران - مرتضی صادقی
حسابداری و حسابرسی گزارشگری پایداری با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری در ایران
نعمت مهدی زاده - مهدی زینالی
عوامل موثر بر دلبستگی مکانی دانشجویان دختر در فضاهای داخلی خوابگاهی
مرضیه جهانی مقدم - بهرنگ مرادی
بررسی رابطه خطای قیمت گذاری سهام و نوآوری شرکت در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
مستوره سپه وند - زهره زیودار
تاثیر شیوههای مدیریت استراتژیک بر عملکرد بانکهای تجاری
علیرضا خالصی - اسکندر عبداللهی
منسوجات رسانای الکترونیک
میترا مبرهنی اذر شربیانی - امین مفتاحی
فناوری نانو در صنعت چرمسازی
امید سلیقه
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.3.3