0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مکانیسم های اساسی روابط بین سیاست های مالی شرکت و ارزش شرکت با نقش انعطاف پذیری مالی و هزینه های نمایندگی
نویسندگان :
زهرا هوشمند نقابی
1
ویدا سیدمطاعی
2
1- گروه حسابداری مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، ایران
2- دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، ایران
کلمات کلیدی :
سیاست های مالی شرکت،هزینه های نمایندگی،انعطاف پذیری مالی،ارزش شرکت
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی مکانیسم های اساسی روابط بین سیاست های مالی شرکت و ارزش شرکت با نقش انعطاف پذیری مالی و هزینه های نمایندگی می باشد. این پژوهش از نظر ماهیت و روش توصیفی و از نظر هدف، یک پژوهش کاربردی بوده و از آنجایی که در پژوهش حاضر وضعیت موجود متغیرها با استفاده از جمع آوری اطلاعات، از طریق اطلاعات گذشته مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، در ردیف مطالعات توصیفی و از نوع پس رویدادی گنجانده می شود. در مسیر انجام پژوهش، سه فرضیه اصلی تدوین و 130 شرکت از طریق نمونه گیری به روش حذف سیستماتیک برای دوره زمانی 8 ساله بین سال 1393 تا 1400 انتخاب شده و داده های مربوط به متغیرهای پژوهش بعد از گردآوری در نرم افزار اکسل با استفاده از نرم افزار آماری ایویوز مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از آزمون فرضیات نشان داد: بین سیاست های مالی شرکت و ارزش شرکت رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. و بین سیاست های مالی شرکت و ارزش شرکت با نقش انعطاف پذیری مالی رابطه مستقیم معناداری وجود دارد. ولی بین سیاست های مالی شرکت و ارزش شرکت با نقش هزینه های نمایندگی رابطه معکوس معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
مروری بر فوق آبگریزی و روشهای ایجاد سطوح فوق آبگریز
هادی ابراهیم فتح آبادی - محمد قربانی
لجستیک حامل های انرژی در حمل و نقل ریلی
احسان ارفع
الگوی تصمیمگیری مالی مبتنی بر هوش و درک متورم از سواد مدیران
سمیرا سرایی - فاطمه صراف - محسن حمیدیان
بکارگیری انرژی های تجدیدپذیر در معماری
محمدرضا وصایتی - شهرزاد حبیبی
تاثیر فعالیتهای بازاریابی بازیگونه بر ایجاد رفتارهای مطلوب در مصرف کننده با تکیه بر نقش واسطهای رضایت مشتری و عشق برند در بین مشتریان اسنپ فود تهران
مهران افشانی
بهینهسازی مذاکرات آنلاین با هوش مصنوعی: طراحی چت بات خودآموز برای چانهزنی هوشمند در فروش الکترونیک
سونیا کریمی - زلیخا جهانبخش نقده
شناسایی شاخص های منظر صوتی موثر بر رشد کودکان در شهر تهران
فاطمه محمودی مهریزی - منصوره رضاسلطانی
همکاری هوشمند انسان و هوش مصنوعی در عصر صنعت 5.0
احسان اسماعیل زاده - سیدرضا جلالی
راهبری شرکتی و پاداش مدیریت
مرجان آقاجان پور
بررسی تاثیر امواج های الکترومغناطیس بر متابولیسم آهن موجودات
فاطمه عدلی - زهرا تقوی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1