0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
ارزیابی اثرات بازار بزرگ تهران بر بافت های مجاور و گروه های اجتماعی پیرامون در دو دهه اخیر
نویسندگان :
الناز اخشیک
1
محمدرضا درودی
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
Bazark market،urban textures،social groups،Tehran city
چکیده :
Abstract: The market in the general sense refers to the space in which the interaction of supply and demand for goods and services occurs. As a big market, Tehran market is known as the main source of buying and selling goods and services in Tehran and its surrounding area. The effects of Tehran Grand Bazaar in the last two decades on the urban environment are widely felt and can include traffic and vehicle accumulation: the high volume of traffic and increasing density of vehicles in the Tehran market leads to an increase in traffic and accumulation of vehicles and air pollution. This heavy traffic and congestion may have negative effects on citizens' quality of life, public health and social harmony. Changes in the use of space: the existence of Tehran's big market and the concentration of commercial and service activities in certain areas may lead to changes in the use of urban spaces. For example, reducing the role of public spaces and increasing commercial spaces and parking lots is worth mentioning. Economic effects: Tehran Grand Bazaar has a direct and indirect effect on the economy of the city and the surrounding area. Creating employment, economic growth, increasing income and effects on wealth distribution are among the economic effects of this market. Social and cultural effects: Tehran Grand Bazaar as the center of trade and exchange of social and cultural activities. These influences include cultural influences, social relations, cultural diversity, etc. Environmental impacts: Due to the high volume of commercial and consumer activities in Tehran Grand Bazaar, environmental impacts are also evident. For example, the increase in waste production, energy consumption, air and water pollution, destruction of natural resources and reduction of biodiversity can be among the effects.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی و ویژگیهای مثبت و منفی خرید اینترنتی بر رضایت مشتری و توسعه کسب و کار با توجه به نقش میانجی قصد خرید آنلاین
هادی بهزادی - علی اکبر جوکار
تحلیل سرمایهگذاری تحقیق و توسعه در فعالیتهای نوآورانه با تمرکز بر نااطمینانی و محیط رقابتی
محمد حسنی - ریبوار حسین صالح
بررسی و آنالیز یک مادۀ نانوکامپوزیتی برای گرفتن فلزات سنگین از آب آلوده
سید علیرضا موسوی شیرازی - سمر حسین سلمان التمیمی
تبیین تأثیر بسته آموزشی فطرتمحور بر هویت دانشآموزان: چارچوبی برای ادغام هوش مصنوعی در نظامهای تربیتی
محسن سعیدی نژاد - معصومه السادات ابطحی - معصومه صمدی - سعید بهشتی
مقایسۀ کاربست تدابیر معمارانۀ اقالیم 4گانه در بازارهای تاریخی ایران (مورد واکاوی: اقلیم سردوکوهستانی، معتدلومرطوب، گرموخشک، گرمومرطوب)
فاطمه سادات غیبی - آزاده شاهچراغی - علیرضا بندرآباد
مدلسازی رابطه کمی ساختار- ویژگی برای پیش بینی دانسیته ی مواد پرانرژی بر اساس روش بهینه سازی مونت کارلو
حمیده حمزه علی - شهین احمدی
کاربرد گیمیفیکشن درآموزش پیشگیری از بیماری ها
محمد نادری زاده - نرگس محمد علیپور - مهناز ربیعی - سیده صدیقه جلال پور
نقش هوش مصنوعی در تجارت انرژی
علی بمان اقبالی زارچ
اصول اکولوژیک منظر و گردشگری پایدار در طراحی کمپ ساحلی سیراف
سمیرا موسوی - فیروزه آقا ابراهیمی سامانی
تاثیرات هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال و بررسی اثرات آن بر روی تولید محتوای هوشمند و سرعت پاسخگویی به نیازهای مشتری
میلاد فریدنیا - امیررضا استخریان حقیقی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0