0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر افشای محیط زیست بر ارزش شرکت با توجه به نقش تعدیل گری استقلال کمیته حسابرسی
نویسندگان :
عقیل فرهنگیان
1
فاطمه صراف
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- استادیار گروه حسابداری، گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
افشای زیستمحیطی،ارزششرکت،حاکمیت شرکتی،استقلال کمیته حسابرسی
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر افشای محیطزیست بر ارزش شرکت با توجه به اثر تعدیلگری حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. این پژوهش به استفاده کنندگان در اتخاذ تصمیم مناسب برای تخصیص بهینه سرمایه در بازار سرمایه کمک کرده و موجب افزایش شفافیت محیط تصمیم گیری میشود. جامعه آماری این پژوهش متشکل از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است و نمونهای متشکل از 114 شرکت فعال در صنایع مختلف طی سالهای 1395 لغایت 1401 مورد استفاده قرار گرفت. برای آزمون فرضیههای پژوهش از روش رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که بین افشای زیستمحیطی و عملکرد شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و استقلال کمیته حسابرسی به عنوان متغیر تعدیلگر باعث تقویت رابطه بین افشای زیستمحیطی و عملکرد شرکتها میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
تاثیر تحول دیجیتال بر صنعت مخابرات
مهرداد فکرت نژاد - ندا بنی حسینی
تأثیر اینترنت اشیا بر ارتقای شاخص های کالبدی کیفیت شهری؛ (مطالعه موردی: محله های منتخب منطقه ۶ شهرداری تهران)
نیلا پژوهنده - ارینا اسراری ارشاد
مروری بر کاربرد مدلهای یادگیری عمیق در پیشبینی قیمت ارزهای دیجیتال
زینب مهرانی راد - هدیه مرادی - مریم حاجییی
بررسی تاثیر ریسک پذیری شرکت بر رابطه بین توانایی مدیریتی و سرعت تعدیل ساختار سرمایه
محسن حمیدیان - سید محمد ذاکرحسینی
مروری بر شیرین سازی نفت خام
امیرحسین بخشاوند - مهشید مددی
تشخیص میزان خوردگی لوله های انتقال گاز توسط ربات
مهدی گوهررخی - مریم خادمی - میر یوسف حسینی ورزقانی - محمد علی غلامی
مقایسه الگوریتمهای یادگیری ماشین برای تشخیص سرطان پستان با استفاده از تصاویر FNA
سمیه عظیمی
سیاستگذاری مدیریت اصلاح الگوی مصرف انرژی در شهر تهران برای تحقق توسعه پایدار
رضا خلج - گارینه کشیشیان سیرکی - محمدرضا قائدی
دینامیک غیر خطی و آشوبی مدل اقتصادی مرتبه کسری و کنترل بهینه آن
محدثه ناصری - هادی سعیدی
تدوین اثر پیامهای بازاریابی حسی بر رفتار مصرف (مطالعه فروشگاه های آنلاین موادغذایی)
فاطمه خواجه فینی - محمدرضا حمیدی زاده - عبداله نعامی - فتانه علیزاده مشکانی
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 42.2.6