0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر افشای محیط زیست بر ارزش شرکت با توجه به نقش تعدیل گری استقلال کمیته حسابرسی
نویسندگان :
عقیل فرهنگیان
1
فاطمه صراف
2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
2- استادیار گروه حسابداری، گروه مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
افشای زیستمحیطی،ارزششرکت،حاکمیت شرکتی،استقلال کمیته حسابرسی
چکیده :
هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر افشای محیطزیست بر ارزش شرکت با توجه به اثر تعدیلگری حاکمیت شرکتی در بورس اوراق بهادار تهران میباشد. این پژوهش به استفاده کنندگان در اتخاذ تصمیم مناسب برای تخصیص بهینه سرمایه در بازار سرمایه کمک کرده و موجب افزایش شفافیت محیط تصمیم گیری میشود. جامعه آماری این پژوهش متشکل از شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است و نمونهای متشکل از 114 شرکت فعال در صنایع مختلف طی سالهای 1395 لغایت 1401 مورد استفاده قرار گرفت. برای آزمون فرضیههای پژوهش از روش رگرسیون چند متغیره استفاده شده است. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که بین افشای زیستمحیطی و عملکرد شرکت رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و استقلال کمیته حسابرسی به عنوان متغیر تعدیلگر باعث تقویت رابطه بین افشای زیستمحیطی و عملکرد شرکتها میشود.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثر سواد مالی بر رابطه بین سوگیری رفتاری و تصمیمات سرمایه گذاری (در بورس اوراق بهادار تهران)
محمد توکلی - افسانه آقازاده
سنتز و شناسایی نانو ساختارهای هیدروکسیدهای دوتایی لایه ای (LDH) اصلاح شده و مطالعه کاربردآن در سلول خورشیدی رنگدانه ای
زانا رحمانی - سوسن رسولی - اردشیر رستمی
رهبری دیجیتال برای مدیریت منابع انسانی در عصر نوآوری
امیدرضا محمودی نیلو - محمد حسن چراغعلی - فریبا صلاحی - سید صدیقه جلالپور
هوش مصنوعی در تشخیص نفوذ امنیتی: روشها، چالشها و چشمانداز آینده
ناهید خسروی - پرند اخلاقی
بررسی عوامل تأثیر گذار در افزایش قدرت چسبندگی چسب پلی یورتان
مهری ندیری نیری
Experimental Evaluation of Nanotechnology-Assisted Wettability Modifier to Enhance Recovery Factor
Reza Jamali Toygun
مروری بر ادبیات شکاف انتظارات حسابرسی
مهدی مران جوری - احسان ولدی
دینامیک غیر خطی و آشوبی مدل اقتصادی مرتبه کسری و کنترل بهینه آن
محدثه ناصری - هادی سعیدی
دیپلماسی هوش مصنوعی؛ فرصتها و چالشها
سید مصطفی شریفی - گارینه کشیشیان سیرکی - حسن خداوردی
بررسی نقش تعدیلکننده رضایت مصرفکننده از خدمات و تصویر برند بر رابطه بین کیفیت ادراک شده خدمات و قصد خرید مجدد
دکتر شهرزاد سراج - امیر مرتضی پیشوا
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1