0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
طراحی مرکز تجاری با مفهوم طراحی غیرفعال و با رویکرد بهینه سازی مصرف انرژی
نویسندگان :
دعاء فوزی گاطع المطوری
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلمات کلیدی :
بهینه سازی مصرف انرژی،ساختمان،طراحی،معماری،راهکارهای غیرفعال
چکیده :
رشد جمعیت در دهه اخیر و افزایش مصرف انرژی های تجدیدناپذیر و گرانی این نوع انرژی ها و نیز اثرات منفی مصرف انرژی بر محیط زیست، مردم را به سمت تلاش برای مصرف کم انرژی و مصرف انرژی های پاک سوق داده است. معماری نیز از این قاعده مستثنی نیست و معماران همواره به فکر ارائه طرح هایی با حداقل مصرف انرژی و حداکثر بازده بوده اند. طراحی غیر فعال روش خاصی از طراحی برای ساخت یک ساختمان می باشد که با استفاده از حرکت طبیعی هوا، گرمای خورشید و خنک کننده های طبیعی از طریق بکارگیری راه حل های غیر فعال به منظور آسایش داخلی بنا، انجام می شود و در نهایت منجر به بهینه سازی مصرف انرژی می گردد. هدف از انجام این تحقیق، توجه به اصول طراحی غیرفعال، مناسب برای هر نوع آب و هوایی، در جهت رسیدن به آسایش حرارتی، گرمایش و سرمایش، کاهش هزینه ها و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مؤثر می-باشد. نوع این پژوهش توصیفی تحلیلی است و روش گردآوری داده ها برمبنای مطالعات کتابخانه ای است. در نهایت راهکارها و نتایج جهت ارتقاء اصول طراحی غیرفعال در معماری و در نهایت بهینه سازی مصرف انرژی می باشد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
طراحی سیستم مدیریت اطلاعات حسابداری بر مبنای کلان داده و فناوری ابری
راهله زارعی - فاطمه سلطانی - ملیحه وطن دوست
تحلیل اثرات هوش مصنوعی در SDI با رویکرد آینده پژوهی
حسین حسن پور - غلامرضا فلاحی
بررسی تأثیر پیچیدگی اطلاعات حسابداری بر فساد مالیاتی و اجتناب مالیاتی
محدثه میراحمدی
بررسی نقش تعدیلکننده رضایت مصرفکننده از خدمات و تصویر برند بر رابطه بین کیفیت ادراک شده خدمات و قصد خرید مجدد
دکتر شهرزاد سراج - امیر مرتضی پیشوا
ارتقاء سطح کیفی زندگی سالمندان از طریق طراحی شهری مبتنی بر الگوی وونرف (مطالعه موردی: خیابان سنگ فرش ولیعصر تبریز)
هانیه فدائی شجاعی - سحر طوفان
صنعت فین تک، نوآوری ها، چالش ها و تاثیرات آن در حوزه مالی کشور
عاطفه علی عسگری
بررسی و تحلیل مدیریت پسماند شهرهای کوچک(مطالعه موردی: شهر دلوار)
سمیه رودکی
طراحی الگوی بازاریابی رابطه ای در برندهای لوکس (مطالعه موردی: ساعت های مچی)
فتانه علیزاده مشگانی - احمد استاد محمدی
بررسی وضعیت مدیریت ارتباطات الکترونیک شرکت بیمه البرز
پرستو زوده
بررسی ارتباط بین گرایش به فناوری و بهبود اثربخشی شرکتها
علی دانش زاد - کتایون جلالیان - عاطفه شبرنگ - مرجان دامن کشیده - حمید کاکائی
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0