0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مروری بر نقش داده کاوی در تدوین خط مشی گذاری نوآوری در اکو سیستم های کسب و کار
نویسندگان :
سنجر سلاجقه
1
رضا متوسلیان
2
شهین شرفی
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمان ، ایران
2- دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمان ، ایران
3- دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمان ، ایران
کلمات کلیدی :
داده کاوی،خط مشی گذاری،اکو سیستم کسب و کار،تصمیم سازی
چکیده :
در دنیای امروز داده ها و اطلاعات به عنوان دارایی های سازمان ها و کسب و کار های خصوصی ، محسوب گشته و همواره شرکتها و سازمان های بزرگ و مطرح در دنیا به دنبال برنامه ریزی و طرح نویسی مناسب تر و راهبردی تر از این منابع اصلی تصمیم ساز میباشند .تصمیمگیری سازمانی به طور کلی با تحلیل عمیق اطلاعات موجود در حوزه کسب و کار و مدیریتی آغاز میشود . در نهایت تصمیمگیرندگان و تصمیم سازان از اطلاعات موجود کسب و کار برای سنجش و برنامه ریزی مجدد خط مشی ها ، راهبرد ها، تاکتیک ها و تکنیک ها و همچنین نمایش نتایج در حوزه عوامل محیطی داخلی و خارجی کسب و کار استفاده میکنند. اما اگر مدیران و تصمیم سازان کسب و کار جهت تدوین استراتژی و خط مشی نو آورانه در کسب و کار ها ، داده کاوی درستی از اطلاعات تحلیل شده در حوزه کسب و کار ، قابل اتکاء بودن اطلاعات و به هنگام در اختیار نداشته باشند، کیفیت تصمیم گیری و اعتبار تصمیمات آنها مورد تردید خواهد بود و در برنامه ریزی استراتژیک و تعیین خط مشی گذاری مخصوصا خط مشی گذاری نوآوری با مشکلات متعدد روبه رو خواهند شد . تصمیمگیري اثربخش و کارا در حوزه تدوین خط مشی نوآوری در اکو سیستم کسب و کار به عنوان یکی از مزایای رقابتی نقش مهمی براي کسب و کار ها مخصوصا کسب و کار های نو پا در پی دارد. علیرغم وجود داده ها و اطلاعات فراوان در محیط های کسب و کار در ارتباط با تدوین خط مشی گذاری ، متأسفانه داده کاوی با متد های اثربخش مورد تحلیل و استفاده قرار نمیگیرند. روشهاي داده کاوي، میتواند به عنوان یک رویکرد مؤثر براي پردازش داده های تصمیم گیری و خط مشی گذاری در اکو سیستم های کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد تا با تکیه بر آن به تصمیمگیري و سیاست گذاری پیرامون مسائل نوآوری در کسب و کارها پرداخته شود. مطالعه حاضر یک پژوهش مروري است که با بهره برداري از منابع علمی منتشر شده به ارائه و بررسی مفاهیم و متد های داده کاوي و نقش آن در تدوین خط مشی گذاری نوآورانه در اکو سیستم های کسب وکار می پردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
Cross-lingual Few-shot Learning for Persian Sentiment Analysis with Incremental Adaptation
Farideh Majidi - Ziaeddin Beheshtifard
بازشناسی مصلی های خراسان در دوره تیموری با مطالعه تطبیقی مصلی طرق و مصلی سبزوار
رودابه سلیمانی - پرستو ربیعی - رکسانا عبدالهی
بررسی تأثیر تصویر کشور خاستگاه بر ارزش ویژه ی برند
محمد جواد گل زاده - معصومه لطیفی بنماران - فاطمه علیئی
تجزیه و تحلیل پارامتریک انرژی ـ اکسرژی اکونومیک چرخه تولید الکتریسیته و خنک سازی دستگاه استخراج رمز ارز مبتنی بر سیکل ترکیبی- هیبریدی
مصطفی خلعتبری - نسترن حیدری - اشکان عبدالی سوسن
تشخیص میزان خوردگی لوله های انتقال گاز توسط ربات
مهدی گوهررخی - مریم خادمی - میر یوسف حسینی ورزقانی - محمد علی غلامی
رابطه بین چابکی بازاریابی و عملکرد مالی درآشفتگی بازار (مطالعه موردی: شرکتهای فعال در صنعت خودرو و ساخت قطعات)
دکتر رضا منصوریان - حبیب تقی نسب
دیپلماسی انرژی: راهکارهای عملی برای کاهش تنشهای بینالمللی در ۲۰۲۵
معصومه علیانپور
از دولت دیجیتال تا دولت هوشمند: مرور سیستماتیک کیفی تحول مفهومی و پیامدهای حکمرانی
طاهر جوادی - ایوب سرافراز
هوش مصنوعی (AI): مهمترین ابعاد پیشرفتها و نوآوریهای جدید اعمال شده در تجارت الکترونیک
گودرز سعادتی مقدم - بیژن صفوی - فاطمه زندی
Modification of fluorinated-doped tin oxide (FTO) photoelectrode by bismuth vanadate and some metal-organic frameworks such as cobalt imidazole to remove environmental contaminants such as phenolic derivatives by photoelectrocatalysis
Ali Ranjbar
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 40.3.0