0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مروری بر نقش داده کاوی در تدوین خط مشی گذاری نوآوری در اکو سیستم های کسب و کار
نویسندگان :
سنجر سلاجقه
1
رضا متوسلیان
2
شهین شرفی
3
1- دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمان ، ایران
2- دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمان ، ایران
3- دانشگاه آزاد اسلامی ، کرمان ، ایران
کلمات کلیدی :
داده کاوی،خط مشی گذاری،اکو سیستم کسب و کار،تصمیم سازی
چکیده :
در دنیای امروز داده ها و اطلاعات به عنوان دارایی های سازمان ها و کسب و کار های خصوصی ، محسوب گشته و همواره شرکتها و سازمان های بزرگ و مطرح در دنیا به دنبال برنامه ریزی و طرح نویسی مناسب تر و راهبردی تر از این منابع اصلی تصمیم ساز میباشند .تصمیمگیری سازمانی به طور کلی با تحلیل عمیق اطلاعات موجود در حوزه کسب و کار و مدیریتی آغاز میشود . در نهایت تصمیمگیرندگان و تصمیم سازان از اطلاعات موجود کسب و کار برای سنجش و برنامه ریزی مجدد خط مشی ها ، راهبرد ها، تاکتیک ها و تکنیک ها و همچنین نمایش نتایج در حوزه عوامل محیطی داخلی و خارجی کسب و کار استفاده میکنند. اما اگر مدیران و تصمیم سازان کسب و کار جهت تدوین استراتژی و خط مشی نو آورانه در کسب و کار ها ، داده کاوی درستی از اطلاعات تحلیل شده در حوزه کسب و کار ، قابل اتکاء بودن اطلاعات و به هنگام در اختیار نداشته باشند، کیفیت تصمیم گیری و اعتبار تصمیمات آنها مورد تردید خواهد بود و در برنامه ریزی استراتژیک و تعیین خط مشی گذاری مخصوصا خط مشی گذاری نوآوری با مشکلات متعدد روبه رو خواهند شد . تصمیمگیري اثربخش و کارا در حوزه تدوین خط مشی نوآوری در اکو سیستم کسب و کار به عنوان یکی از مزایای رقابتی نقش مهمی براي کسب و کار ها مخصوصا کسب و کار های نو پا در پی دارد. علیرغم وجود داده ها و اطلاعات فراوان در محیط های کسب و کار در ارتباط با تدوین خط مشی گذاری ، متأسفانه داده کاوی با متد های اثربخش مورد تحلیل و استفاده قرار نمیگیرند. روشهاي داده کاوي، میتواند به عنوان یک رویکرد مؤثر براي پردازش داده های تصمیم گیری و خط مشی گذاری در اکو سیستم های کسب و کار مورد استفاده قرار گیرد تا با تکیه بر آن به تصمیمگیري و سیاست گذاری پیرامون مسائل نوآوری در کسب و کارها پرداخته شود. مطالعه حاضر یک پژوهش مروري است که با بهره برداري از منابع علمی منتشر شده به ارائه و بررسی مفاهیم و متد های داده کاوي و نقش آن در تدوین خط مشی گذاری نوآورانه در اکو سیستم های کسب وکار می پردازد.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
سنتز نانو ذرات FeOOH به روش همرسوبی
سحر بیرنگ
کاربرد هوش مصنوعی مولد در بازاریابی نوین
زهراسادات حسینی
تاثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید محصولات سبز با نقش میانجی رفتار سبز (مورد مطالعه: مشتریان ظروف یکبارمصرف در تهران)
زینت خودآموز
مروری بر ابعاد گوناگون پیاده سازی هزینه یابی بر مبنای فعالیت در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه
احمد خدامی پور - حدیث جوانمرد
تاثیر فرهنگ زندگی ساکنین بر طراحی مجتمع های مسکونی کوچک مقیاس
میترا اسعدی - رزان رحمانی
بررسی جامع ایمنی تصویربرداری تشدید مغناطیسی (MRI) در بیماران دارای دستگاههای کاشتنی قلب و تأثیر آن بر پرسنل پزشکی: مروری سیستماتیک بر یافته های اخیر
سید سروش وکیلی قاهانی - حسن قلمی باویل علیایی - محمد توکلیان راد
طراحی مرکز نگهداری سالمندان با رویکرد تاثیرات هنر برحس رضایتمندی
فاطمه تشکری - رسول پهلوان پور
تبیین اثرگذاری فرهنگ شهری بر پایداری فضای شهر ایرانی بعد از سوانح طبیعی
یلدا رفیعی
آبدوست سازی سطح غشاء اولترافیلتراسیون الیاف توخالی پلی پروپیلن به روش سولفوناسیون جهت افزایش عبوردهی آب و کاهش پدیده گرفتگی
احسان مختاری - مرتضی صادقی
فراتحلیل اثربخشی بانکداری اجتماعی بر فرآیند تصمیمگیری مدیران بانک سپه استان بوشهر
علی نوزنگ - عبداله خادمی مقدم
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1