0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
مطالعه ای پیرامون فرضیه سیاسی (هزینه های سیاسی) و تأثیر آن بر عملکرد شرکتها: شواهدی تجربی از بورس اوراق بهادار تهران
نویسندگان :
محمدرضا فشکی
1
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
کلمات کلیدی :
فرضیه سیاسی،هزینه های سیاسی،عملکرد شرکت،الگوسازی معادلات ساختاری
چکیده :
در این پژوهش، اثر فرضیه سیاسی (هزینه های سیاسی) بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران با رویکرد الگوسازی معادلات ساختاری بررسی می شود. برای دستیابی به اهداف پژوهش، 66 شرکت طی سال های 1392 تا 1400 به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. هزینه های سیاسی به کمک متغیرهای مشاهده پذیر نسبت سرمایه بری، درجه رقابت در صنعت، نرخ مؤثر مالیاتی، اندازه شرکت، تراکم کارکنان و ریسک اندازه گیری می شود و سنجش عملکرد نیز با استفاده از شاخص نرخ بازده دارایی ها انجام می گیرد. همچنین، متغیرهای فرصتهای رشد و نسبت اهرمی به عنوان متغیرهای کنترلی وارد الگوی پژوهش شده اند. پس از اطمینان یافتن از برازش قابل قبول الگوهای اندازه گیری و ساختاری پژوهش، نتایج حاکی از آن است که هزینه های سیاسی، اثر مثبتی بر عملکرد شرکت دارد، هر چند که شدت آن از نظر آماری معنادار نیست.
لیست مقالات
لیست مقالات بایگانی شده
بررسی اثر حق الزحمه بر پوشش رسانهای مدیرعامل
احمد حشمتی - علی باغانی
رابطه بین چابکی بازاریابی و عملکرد مالی درآشفتگی بازار (مطالعه موردی: شرکتهای فعال در صنعت خودرو و ساخت قطعات)
دکتر رضا منصوریان - حبیب تقی نسب
تدوین راهکارهای تقویت فرهنگ مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی نمونه گمرک جمهوری اسلامی ایران
علی اکبر حاجی زاده - علی ربیعی - ماشاالله ولیخانی دهقانی - عبدالرحیم رحیمی
مولفه های کیفیت محیطی موثر بر روانشناسی انسان
زهرا سبزعلیان
ارزیابی تاثیر افزایش سرعت هوای ورودی روی بازده دستگاه میوه خشک کن خورشیدی ساخته شده توسط نویسندگان
علی بلالی - مرتضی رجب پور
Machine Learning and Deep Learning Solutions for Predictive Analysis of Drinking Water Safety
Shaghyegh Momen - Parsa Naeimitabiei - Mehrnoush Mohammadi
بررسی تأثیر گرافیت بر خواص مکانیکی کامپوزیتZrO2-Al2O3-Graphite ساخته شده به روش SPS
مهدی پورملکی - زهره بلک
Designing an optimized circuit based on QCA using a three-input XOR gate
Atoosa Kameli - Roshanak Rafiei Nazari - Razieh Farazkish
تاثیرات هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال و بررسی اثرات آن بر روی تولید محتوای هوشمند و سرعت پاسخگویی به نیازهای مشتری
میلاد فریدنیا - امیررضا استخریان حقیقی
شبکهسازی در پارکهای علم و فناوری ایران
منوچهر کرباسی - قنبر عباس پور اسفدن - سیده صدیقه جلال پور - پیمان حاجی زاده
بیشتر
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 41.3.1