0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
رسانه وتبلیغات در جنگ ترکیبی: یک شمشیر دو لبه
نویسندگان :
محمد افشاری (دانشگاه آزاد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
جنگ ترکیبی،تبلیغات،انتقال خشونت،رسانه در جنگ ترکیبی
چکیده :
رسانه و تبلیغات دو عامل مؤثر در شکلگیری فرهنگ، نگرش و رفتار جامعه هستند. این دو عامل میتوانند هم به عنوان ابزار آگاهیبخشی، آموزش، ترویج صلح و همدلی، و هم به عنوان ابزار تحریک، تحریف، ترویج خشونت و تقسیمبندی عمل کنند. این مقاله، به بررسی رابطه بین رسانه، تبلیغات و خشونت در جامعه میپردازد و نشان میدهد که چگونه رسانه با استفاده از تصاویر خشونتآمیز برای نشان دادن اغتشاش و خشونت در کشورهای دیگر، علاوه بر تأثیر منفی بر رفتار و نگرش مخاطبان خود، خود نیز درگیر فرآیند خشونتزایی میشود و خطر انتقال خشونت به کشور خودی یا مبدا حمله را بالا میبرد. برای تحلیل این رابطه، از نظرات پژوهشگران، دادههای آماری و مثالهای تاریخی استفاده شده است. در حقیقت این مقاله در صدد است که توضیح دهد چگونه رسانه و تبلیغات می تواند به مانند شمشیر دو لبه ای در جنگ ترکیبی عمل نماید و همانطور که برای حمله به کشور هدف مورد استفاده قرار می گیرد، در مقابل می تواند خشونت و اراده مردم کشور مبدا حمله را برانگیخته نموده و باعث اغتشاشات یا اعتراضات در کشور خودش شود.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2