0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
تبیین مدل آموزش معماری مبتنی بر جایگاه انسان (نمونه موردی: دانشگاه علوم و تحقیقات تهران)
نویسندگان :
حسن ترابی (دانشگاه علوم و تحقیقات) , راضیه لبیب زاده (دانشگاه علوم و تحقیقات) , حسین ذبیحی (دانشگاه علوم و تحقیقات)
کلمات کلیدی :
جایگاه انسان،استاد شایسته،آموزش معماری دوران معاصر،آموزش سنتی معماری،حکمت و دانش، مهارت
چکیده :
در بین عناصر نظام آموزشی هیچکدام با عنصر استادی برابری نمیکند از این روست که اساتید اساسیترین عامل تجدید بنای تعلیم و تربیت به شمار میروند. آمـوزش معمـاری، همچـون هـر نوعـی از آمـوزش و فرا گیـری، در همه سـاحات آن، بر اساس بنیان های نظری و فلسفی تربیت شکل میپذیرد. متفاوت و بعضا متضاد بودن فضای حاکم بر مدارس معماری با برآیند و نتیجه کار دانش آموختگان آن در میدان عمل و فضاهای شهری نشان از خلاء عناصری بنیادی در حین و قبل از شروع آموزش در مدارس معماری دارد. سوال اصلی این پژوهش از دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات ویژگی های استاد شایسته بوده و با توجه به اعداد به دست آمده میزان تسلط استاد درس طراحی فنی، به روز بودن، خلاقیت، ترکیب نظریه و عمل،تجربه، مسئولیت پذیری، انتظارات بالا از دانشجو، شیوایی بیان، اشتیاق، ارزشیابی منصفانه، بالاترین امتیاز سپس در زمینه توانایی درحیطه پژوهشی، خوش بینی و مثبت اندیشی، تعامل مثبت با دانشجویان، امتیاز بازه 4 تا 5 از سقف 6 و در زمینه های سازمان یافتگی مطالب، گرمی و صمیمیت، امتیاز بازه 3 تا 4 از سقف 6 و در زمینه انعطاف پذیری امتیاز بازه 2 تا 3 از سقف 6 را داشته است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2