0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
طراحی الگوی فرهنگ سازمانی در سازمانهای حاکمیتی- میانداری (مورد مطالعه: وزارت کشور)
نویسندگان :
بهزاد بابا بابایی (دانشگاه آزاد تهران جنوب) , ناصر میرسپاسی (دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات) , ناصر آزاد (دانشگاه آزاد تهران جنوب) , سمیه قجری (دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق)
کلمات کلیدی :
سازمان های حاکمیتی- میانداری،فرهنگ سازمانی،قلمرو و الگوهای فرهنگ سازمانی
چکیده :
هدف اصلی پژوهش، طراحی مدل فرهنگ سازمانی متناسب با اقتضائات و بوم سازگان وزارت کشور می باشد. روش این پژوهش برحسب هدف کاربردی و جهت گردآوري داده ها از رویکرد کیفی وبا استفاده از روش نظریۀ داده بنیاداستفاده شد. روشهاي نمونه گیري در این پژوهش شامل هدفمند قضاوتی و گلوله برفی بوده و با تعداد 23 نفر از خبرگان جامعه آماری، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفت.از طریق پایایی بازآزمون وپایایی دو کدگذار؛ روایی و پایایی داده های کیفی محاسبه شد. یافته های پژوهش، تعداد5 بعد، 17 مقوله و70 زیر مقوله را بعنوان عناصر مدل فرهنگ سازمانی در جامعه مورد مطالعه نشان می دهد. بعد اول(فرهنگ انسان محوری) با 3 مقوله و 15 زیر مقوله، بعد دوم(فرهنگ تعاملی- محیط محوری) با 5 مقوله و 19زیر مقوله، بعد سوم(فرهنگ جهت محوری) با 3 مقوله و11 زیر مقوله، بعد چهارم(فرهنگ سرآمدی و تعالی محوری) با2 مقوله و13زیر مقوله و در نهایت بعد پنجم(فرهنگ قانون محوری) با 4 مقوله و12زیر مقوله شناسایی شده اند. بر اساس ابعاد، مقوله های اصلی و زیر مقوله ها؛بتوان فرهنگ سازمانی جامعه مورد مطالعه را مورد سنجش، اندازه گیری و مدیریت نمود.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2