0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
اثربخشی تجارت الکترونیک و مزایای اقتصادی آن بر مصرف پایدار
نویسندگان :
مریم نورائی (گروه حسابداری، واحد کرمانشاه، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمانشاه، ایران) , فروزان محمدی یاریجانی (آزاد اسلامی کرمانشاه)
کلمات کلیدی :
اثربخشی،تجارت الکترونیک،مزایای اقتصادی،مصرف پایدار
چکیده :
با توجه به تأثیرات شدید همهگیری کووید-19 بر فعالیتهای تجاری، این مطالعه یک چارچوب سیستماتیک برای بررسی تأثیر اثربخشی درک شده از پلتفرمهای تجارت الکترونیک بر مزایای اقتصادی درک شده مصرفکننده در پیشبینی مصرف پایدار ارائه میکند. این مطالعه از نظریه رضایت برای پایهگذاری مدل مفهومی و در عین حال افزودن یک شرط مرزی ترس همهگیر استفاده میکند. روش تحقیق اولیه این پژوهش، پیمایشي و تحلیل کمیمي باشد كه در مقطع زماني1400 انجام شده است. این مطالعه با استفاده از نمونه ای متشکل از 617 مصرف کننده آنلاین با تکنیک PLS Analytical، تأثیر تعدیل کننده مثبت ترس همه گیر را بر روابط، منافع اقتصادی و مصرف پایدار بررسي مي كند، تعداد 384 پرسشنامه از شركت كنندگان دريافت و تحليل گرديد. نتايج حاصل از بررسي فرضيه ها نشان داد كه تجارت الکترونیک بر مزاياي اقتصادي تاثبر مثبت و معناداري دارد، همچنين مزاياي اقتصادي بر مصرف پايدار تاثیر مثبت و معناداري دارد؛ همچنين يافته ها بیانگر تاثیر معکوس و منفی ترس از همگیري ويروس کرونا بر رابطه بین اثربخشی تجارت الکترونیک و مزاياي اقتصادي است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2