0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تأثیر تصویر کشور خاستگاه بر ارزش ویژه ی برند
نویسندگان :
محمد جواد گل زاده (دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , معصومه لطیفی بنماران (استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , فاطمه علیئی (دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
ارزش ویژه ی برند،تصمیم گیری،کیفیت درک شده،تصویر کشور خاستگاه،برند کشور،قصد خرید
چکیده :
مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر تصویر کشور مبدا (شامل کشور برند و سازنده) بر ارزش ویژه برند می باشد بنابراین برای تحقق این امر، چارچوب مفهومی آن طراحی و روابط بین ساختارهای تصویر کشور برند و سازنده با ابعاد ارزش ویژه برند ترسیم شد. مطالعه حاضر بصورت مرور نظامند با روش فراترکیب و با جستجوی وسیع پایگاه های اینترنتیSID, Taylor & Francis online, Springer, Elsevier, Emerald insight Wiley online library ،Google scholar دراین زمینه مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. برند برای سازمانها، عامل مهم رشد، موفقیت و ماندگاري یا نابودی در محیط رقابتي است و تصویرکشور مبدا تاثیر مثبت بر ارزش ویژه برند دارد. بنابراین بعنوان موضوعي راهبردي، مؤثر و فراگیر همه سازمانها در هرکشوری می باشد و هرگونه عامل افت برند باعث ایجاد نگرانیهای حیاتی در سازمان خواهد شد. با توجه به نتایج حاصل از مطالعه و تصویر هرکشور و تاثیر آن بر برند سازمان، راهــکارهــایــی عملی جهت مقابله بـا تاثیرات منفــی کشور خاستگاه برند بر ارزش ویژه ی برند معرفی می گردد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2