0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
ارزیابی تاثیر مسئولیت اجتماعی بربهبود عملکرد مالی سازمان با توجه به نقش میانجی مزیت رقابتی(مطالعه موردی: بانک ملی استان فارس)
نویسندگان :
محمد توکلی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان) , محمد جواد محبوبی فرد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان)
کلمات کلیدی :
مسئولیت اجتماعی،،بهبود عملکرد مالی سازمان،،مزیت رقابتی،،بانک ملی استان فارس
چکیده :
هدف از این پژوهش ارزیابی تاثیر مسئولیت اجتماعی بربهبود عملکرد مالی سازمان با توجه به نقش میانجی مزیت رقابتی در بانک ملی استان فارس می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع پژوهشهای کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مدیران ارشد 25 نفر، مدیران میانی 53نفر ، و مدیران عملیاتی 165 نفر و کارکنان 1787 نفر از بانک ملی استان فارس خواهد بود که تعداد کل جامعه آماری به تعداد 2030 نفر می باشند. که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 324 نفر به عنوان نمونه از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از سه پرسشنامه استاندارد شامل: مسئولیت اجتماعی، بهبود عملکرد مالی سازمان و مزیت رقابتی استفاده شد. برای تعیین روایی پرسشنامه از روایی محتوا استفاده شد و پس از تدوین پرسشنامه نهایی جهت تعیین روایی محتوا، از تخصص استاد راهنما استفاده گردید. که پرسشنامه ها مورد تایید واقع شدند. همچنین در تحقیق حاضر، میزان آلفای کرونباخ کل پرسشنامه 0.90محاسبه گردید. جهت تجزيه و تحليل داده ها از نرم افزار اسمارت PLS و SPSS شامل آزمون های معادلات ساختاری به روش تحلیل مسیر استفاده شده است نتایج پژوهش نشان می دهد مسئولیت اجتماعی بربهبود عملکرد مالی سازمان با توجه به نقش میانجی مزیت رقابتی در بانک ملی استان فارس تاثیر معناداری دارد. همچنین مسئولیت اجتماعی ، مسئولیت قانونی، مسئولیت اقتصادی، مسئولیت اخلاقی و مسئولیت نوع دوستانه بربهبود عملکرد مالی سازمان در بانک ملی استان فارس تاثیر معناداری دارد. همچنین مزیت رقابتی بربهبود عملکرد مالی سازمان در بانک ملی استان فارس تاثیر معناداری دارد و مسئولیت اجتماعی بر مزیت رقابتی در بانک ملی استان فارس تاثیر معناداری دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2