0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
آسیب شناسی سیستم آموزشی در فرآیند طراحی معماری (با رویکرد سازنده گرا در فرایند حل مسأله)
نویسندگان :
امیر صادقخانی (دانشگاه ازاد اسلامی واحد همدان) , رضا عریانی نژاد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان)
کلمات کلیدی :
طراحی معماری،آسیب شناسی آموزش معماری،سیستم آموزش معماری،رویکرد سازنده گرا،فرآیند حل مسأله
چکیده :
از ضروریات حیات انسان، تغییر و تکامل به سمت تعالی است و تنها راه دستیابی به آن، آموزش است. در مراکز دانشگاهي کشور، گذشته از اهميت انتخاب دانشجويان مستعد جهت ورود به رشتۀ معماري، بايد به عوامل متعدد ديگري که می توانند در شکوفايي استعدادهاي دانشجويان تأثيرگذار باشند مانند نظام آموزش، محيط آموزشي و شیوه های آموزشي توجه كرد. هدف اصلی این پژوهش آسیب شناسی سیستم آموزشی در فرآیند طراحی معماری با رویکرد سازنده گرا در فرایند حل مسأله است. رویکرد مقاله حاضر رویکردی تبیینی و غیر اکتشافی است و پژوهش ماهیت نظری دارد و با روش اسنادی و روش توصیفی است. پس از بحث و بررسی تحقیق در سه حوزه؛ بررسی سیستم آموزشی طراحی معماری و چالش های آن در ایران، عوامل تاثیر گذار بر فرآیند آموزش طراحی معماری، بررسی عامل حل مساله؛ می توان دریافت که با ایجاد تغییرات و بهبود وضعیت در برنامۀ آموزشی طراحی معماری در مراکز آموزشی ایران می توان مشکلات سیستم آموزش را بهبود بخشید. آموزش طراحی معمارى، بر اساس ايده و کانسپت شکل گرفته و متغیرهای تاثیرگذار بر فرآیند حل مسأله طراحی معماری در این راستا می توانند: آموزش های اولیه طراحی، اسکیس (تقویت قدرت تفکر ترسیم)، بررسی نمونه های موفق و به کارگیری هندسۀ مناسب باشند.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2