0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
شناسایی و رتبه بندی عومل موثر بر ایجاد یک تصویر ماندگار و برندسازی گردشگری(مطالعه موردی:شهرستان ارومیه)
نویسندگان :
حسن اسمعیل زاده (دانشگاه ارومیه) , یوسف پاشازاده (دانشگاه ارومیه)
کلمات کلیدی :
تصویر برند،برندسازی گردشگری،تصویر ماندگار،نماد شهری
چکیده :
هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر ایجاد یک تصویر ماندگار و برندسازی گردشگری می باشد. این تحقیق از لحاظ دسته بندی تحقیقات بر مبنای هدف، نوعی پژوهش کاربردی و از نظر روش انجام پژوهش، توصیفی از نوع پیمایشی _ تحلیلی است. جامعه آماری شامل متخصصان مدیریت شهری ( مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر)، کارشناسان صنعت گردشگری (مدیران هتل ها و مراکز گردشگری ) کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری در سطح شهر ارومیه می باشند. نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان معادل 30 نفر از خبرگان مد نظر قرار گرفته و پرسشنامه اولویت بندی عوامل و شناسایی اثرات عوامل در بین آنان توزیع می گردد. در این تحقیق برای جمع آوری اطلاعات و دادهها از دو روش استفاده شده است بدین صورت که ابتدا با مطالعات کتابخانهای، اطلاعات از طریق مطالعه کتب، نشریات، منابع اینترنتی و پایگاههای اطّلاع رسانی جمع آوری گردیده و سپس برای مطالعات میدانی و برای جمع آوری دادههای آماری از پرسشنامه استفاده شده است، و جهت تعیین پایایی پرسشنامه ، از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شد و چون میزان آلفای کرونباخ کل پرسشنامه بیشتر از 8/0 شد بنابراین پرسشنامه از پایایی لازم برخوردار می باشد برای آزمودن و تحلیل داده ها از نرم افزار پی ال اس جهت تجزیه و تحلیل فرضیه ها استفاده شده است . نتایج یافته ها نشان داد که بین عوامل فرهنگ، زیرساخت، کیفیت و استاندارد، امنیت ذهنی و فیزیکی، چهره پردازی و طراحی مناسب، شرایط زیر ساخت عمومی، امکانات و شرایط بهداشتی، محصولات ویژه در نماد شهری و برندسازی سازی گردشگری، و همچنین بین عوامل تاثیرگذار فرهنگ، زیرساخت، کیفیت و استاندارد، امنیت ذهنی و فیزیکی، چهره پردازی و طراحی مناسب، شرایط زیر ساخت عمومی، امکانات و شرایط بهداشتی، محصولات ویژه در نماد شهری و تصویر ماندگار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2