0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
نوآوری چابک: الزام سازمانهای قرن بیستویکم برای حفظ مزیت رقابتی پایدار
نویسندگان :
امین پاشایی هولاسو (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب ( مجتمع ولیعصر ))
کلمات کلیدی :
نوآوری،چابکی،نوآوری چابکی،مزیت رقابتی پایدار
چکیده :
رقابت شدید در محیط کسبوکار، افزایش انتظارات مشتریان، جهانی شدن، مسائل فرهنگی و اجتماعی، محدودیت نیروی انسانی ماهر، تغییرات فناوری اطلاعات، نوآوری، چابکی و ابتکار از جمله عوامل محرک تغییرات محیط سازمانها هستند که ضرورت توجه به نوآوری چابک را متجلی میسازند. نوآوری چابک، الزام سازمانهای قرن بیستویکم برای حفظ مزیت رقابتی پایدار محسوب میشود و به سازمانها کمک میکند تا سریعتر از طریق تعامل، همکاری و ایجاد تغییرات، به تحولات موجود پاسخ دهند و از شرایط موجود به نفع خود بهره گیرند و در نهایت به مزیت برتری دست یابند. با عنایت به موارد فوق، پژوهش حاضر درصدد پاسخ به این سوال اصلی است که «سازمانهای قرن بیستویکم برای حفظ مزیت رقابتی پایدار باید دارای چه ویژگیهایی باشند؟». پژوهش حاضر برحسب هدف از نوع بنیادی (پایهای)؛ بر حسب موقعیت از نوع تحقیقات میدانی؛ بر حسب زمان از نوع تحقیقات آیندهنگر و بر حسب نحوه گردآوری دادهها از نوع روش تحقیق توصیفی – کیفی (کتابخانهای) میباشد. در نهایت نتیجه گرفته شد که نوآوری چابک منجر به: «پایداری نوآوری جدید در محیط متغیر»، «ارتقای توانمندیها و خلق شایستگیهای جدید در قالب ارائة خدمات و تولید محصولات جدید»، «استقرار نظام تولیدی هوشمند»، «افزایش توان رقابتپذیری» و در نهایت «حفظ مزیت رقابتی پایدار» میگردد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2