0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر مکانیزم های خلق مشترک مبتنی بر رسانه های اجتماعی بر دستاوردهای سازمانی با تبیین نقش ظرفیت جذب و اثربخشی در انتقال دانش
نویسندگان :
حامد فلاح تفتی (دانشگاه علم و هنر یزد) , وحید کبیری نیا (دانشگاه علم و هنر یزد) , مرجان کوچه مشکی (دانشگاه علمی و کاربردی یزد) , فرساد کافیان تفتی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد)
کلمات کلیدی :
پیوندهای اجتماعی مبتنی بر رسانه های اجتماعی،اثربخشی انتقال دانش،ظرفیت جذب،عملکرد سازمانی،کارآفرینی سازمان
چکیده :
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر مکانیزم های خلق مشترک مبتنی بر رسانه های اجتماعی در قالب پیوندهای ساختاری، شناختی و رابطه ای بر کارآفرینی شرکت و عملکرد سازمان با توجه به نقش اثربخشی در انتقال دانش و ظرفیت جذب می باشد. این تحقیق، از حیث هدف به صورت کاربردی و از نظر ماهیت و روش پژوهش، توصیفی از نوع همبستگی و به صورت پیمایشی است. بر مدیران و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان یزد بوده که تعداد نمونه 212 نفر از با توجه به قاعده 5 برابری تعداد سنجه های پرسشنامه و با روش نمونه گیری در دسترس در آن مشارکت داشته-اند. ابزار گردآوری دادهها، پرسشنامه استاندارد بوده و تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از نرم افزار SPSS22 و آزمون فرضیهها با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار AMOS انجام شده است. یافته های تحقیق نشان می دهد که پیوندهای ساختاری، شناختی و رابطه ای بر اثربخشی انتقال دانش تاثیر معنادار و مثبتی دارند و این در حالی است که با ظرفیت جذب رابطه معناداری را ایجاد نمی نمایند. اثربخشی انتقال دانش با ظرفیت جذب رابطه معنادار و مثبتی دارد. ظرفیت جذب بر کارآفرینی سازمانی و عملکرد سازمانی تاثیر معنادار و مثبتی دارد. اثربخشی انتقال دانش در رابطه بین پیوندهای شناختی و رابطه ای با ظرفیت جذب نقش میانجی را ایفا نموده و این در حالی است که رابطه بین پیوند ساختاری با ظرفیت جذب را میانجی گری نمی کند.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2