0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر تفکر استراتژیک بر دستیابی به مزیت رقابتی با نقش میانجی قابلیتهای خلاقانه
نویسندگان :
پرهام مجبوله (دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب) , امین اردلان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران)
کلمات کلیدی :
تفکر استراتژیک،قابلیتهای خلاقانه مزیت رقابتی،شرکتهای کوچک و متوسط
چکیده :
در عصر کنون و با توجه به شتاب روز افزون کسب و کارها، تفکر استراتژیک نقش بسیار مهمی را در استمرار بقا و پیشرفت سازمانها در این محیط متغیر و پویا ایفا مینماید که این امر اهمیت تحقیقات مرتبط با این موضوع را نشان میدهد، اصلیترین مبنای عرصه کسب و کار جدید رقابت است که به لحاظ مفهومی در مقابل انحصار قرار دارد. این پژوهش به بررسی تأثیر تفکر استراتژیک بر دستیابی به مزیت رقابتی با نقش میانجی قابلیتهای خلاقانه پرداخته است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش توصیفی- پیمایشی و از نوع مقطعی است. بدین منظور شرکتهای کوچک و متوسط فعال در تهران به عنوان جامعه آماری در نظر گرفته شد و حجم نمونه برابر 234 نفر از مدیران و سهامداران این شرکتها برآورد شد. روشهای مورد استفاده در جمعآوری را اطلاعات دادههای کتابخانهای و پرسشنامه تشکیل میدادند. روایی پرسشنامه به صورت صوری و پایایی آن از طریق ضریب آلفای کرونباخ (789/0) مورد تأیید قرار گرفت و با استفاده از آزمونهای آماری معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزارهای SPSS و SAMRT PLS به مطالعه فرضیات ارائه شده پرداخته شد. نتایج این پژوهش نشان میدهد که تفکر استراتژیک بر دستیابی به مزیت رقابتی و قابلیتهای خلاقانه تأثیر دارد. همچنین تفکر استراتژیک بر دستیابی به مزیت رقابتی با نقش میانجی قابلیتهای خلاقانه تأثیر دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2