0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر نوآوری باز بر عملکرد سازمانی (مطالعه موردی : سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران)
نویسندگان :
محمد جواد گل زاده (دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , صابر خندان علمداری (استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن) , ندا فرح بخش (استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن)
کلمات کلیدی :
نوآوری باز،عملکرد سازمانی،همکاری بین سازمانی،مشارکت کارکنان،مشارکت مشتریان،سازمان بنادر و دریا نوردی
چکیده :
امروزه اگر سازمان ها به ایده های جدید از منابع خارج از سازمان توجهی نداشته باشند و حتی نظارت و مدیریتی بر آنها صورت ندهند نباید انتظار داشت که به سمت یکپارچگی و تعامل مستمر با مشتریان در جهت ارائه خدمات بهتر موفق باشند. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی-تحلیلی صورت گرفت. از مدیران، معاونین، کارشناسان سازمان ، تعداد 142 نفر و با استفاده از روش نمونه گیری نسبتی، انتخاب شدند. دادهها با استفاده از روش تحلیل رگرسیونی و با بکارگیری نرم افزار SPSS تحلیل شدند. بر اساس آنالیز رگرسیونی مشخص شدکه تاثیر نوآوری باز بر عملکرد سازمانی در سازمان بنادر ، مثبت و معنادار بوده است (P-value<0.001) . همچنین مشارکت مشتریان، مشارکت کارکنان و همکاری بین سازمانی بر عملکرد سازمانی در تمامی سطوح اثر مثبت و معناداری نشان داد (P-value<0.05) . در حالی که مدیریت سازمانی بر عملکرد سازمانی تنها در سطح مدیران اثر معناداری نشان داد و در سطح معاونین و کارشناسان این اثر معنادار شناخته نشد (P-value=0.75) . هدف از پژوهش حاضر شناخت تاثیر نوآوری باز بر عملکرد سازمانی سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران در سال 1402 بود ، بر اساس نتایج پژوهش حاضر مشخص شد که نوآوری باز بر عملکرد سازمانی در سطح مدیران همواره اثر معناداری دارد و می توان اظهار نمود که عملکرد سازمانی به طور مشهودی از نوآوری باز اثر می پذیرد و این اثر همیشه مثبت و مثمر به ثمر خواهد بود.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2