0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
ارتباط بین سازمان یادگیرنده و تسهیم دانش از مدیریت دانش
نویسندگان :
طاهره امیری فکور (دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
سازمان یادگیرنده،تسهیم دانش،مدیریت دانش،سازمانها
چکیده :
چكيده سازمان یادگیرنده را نوع خاصی از سازمان به حساب میآورند که هدف اصلی آن آموزش و یادگیری است و یادگیری در آن نهادینه شده است. سازمان یادگیرنده در طول زمان میآموزد، تغییر میکند و عملکردش را متحول میسازد. سازمانهای یادگیرنده، سازمانهایی هستند که در آنها افراد به طور مستمر توانائیهای خود را افزون میسازند تا به نتایجی که مدنظر است دست یابند. جائی که الگوهای جدید تفکر رشد مییابند، اندیشههای جمعی و گروهی ترویج میشوند و افراد چگونگی آموختن را به اتفاق هم میآموزند. تسهيم و به اشتراك گذاري دانش يكي از مهمترين عوامل در مديريت دانش است. تنها با بررسي، تغيير و ايجاد يك فرهنگ سازماني مناسب و انعطافپذير است كه ميتوان به تدريج الگوي تعامل سازمان یادگیرنده را نوع خاصی از سازمان به حساب میآورند که هدف اصلی آن آموزش و یادگیری است و یادگیری در آن نهادینه شده است. سازمان یادگیرنده در طول زمان میآموزد، تغییر میکند و عملکردش را متحول میسازد. سازمانهای یادگیرنده، سازمانهایی هستند که در آنها افراد به طور مستمر توانائیهای خود را افزون میسازند تا به نتایجی که مدنظر است دست یابند. جائی که الگوهای جدید تفکر رشد مییابند، اندیشههای جمعی و گروهی ترویج میشوند و افراد چگونگی آموختن را به اتفاق هم میآموزند. تسهيم و به اشتراك گذاري دانش يكي از مهمترين عوامل در مديريت دانش است. تنها با بررسي، تغيير و ايجاد يك فرهنگ سازماني مناسب و انعطافپذير است كه ميتوان به تدريج الگوي تعامل بين افراد را در سازمان تغيير داد و از مديريت دانش به عنوان يك مزيت رقابتي بهره گرفت. تسهیم دانش موثر بین اعضای سازمان منجر به کاهش هزینهها در تولید دانش و تضمین انتشار بهترین روشهای کاری در داخل سازمان شده و سازمان را قادر به حل مسائل و مشکلات خود میکند.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2