0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
توسعه اکوسیستم نوآوری
نویسندگان :
رویا وطن پرست (دانشگاه ازاد تهران جنوب) , فاطمه زندی (دانشگاه آزاد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
اکوسیستم نوآوری،ابعاد اکوسیستم،مؤلفه های اکوسیستم،اکوسیستم تجاری
چکیده :
کسب و کار های فناورانه به عنوان مسیری مهم جهت تجاری سازی و اشاعه فناوری ها اثر مستقیمی در توسعه و سطح رفاه کشور ها و جوامع دارند. شکل گیری و عملکرد مطلوب این کسب و کار ها در گرو عملکرد مناسب زمینه ای است که تحت عنوان اکوسیستم نوآوری معرفی می شود. در شرایط سخت بازار، نوآوری خلق توسعه و پیاده سازی ایده های جدید به صورت بهبود در محصولات فرآیند ها و راهبرد های فعلی است که در نهایت موجب موفقیت تجاری و رهبری بازار می شود و ارزشی را برای ذی نفعان ایجاد می کند و باعث رشد اقتصادی و بهبود استاندارد های زندگی می شود.امروزه با سرعت پیشرفت فناوری ها و توجه روزافزون به نوآوری به عنوان پیشران توسعه اقتصادی کشور ها،توجه به طراحی و پروراندن اکوسیستم های نوآوری بیش از پیش رو به افزایش است،اکوسیستم های نوآوری معمولا به صورت راهبردی و شبکه ای حول یک فناوری، بخش و یا صنعت خاص در راستای ایجاد فعالیت های کار آفرین توسعه و تکامل می یابند.یکی از مهم ترین افدامات درمسیر طراحی اکوسیستم های نوآوری، جستجو، شناخت، انتخاب و استقرار اجرا کنندگان کلیدی می باشد. مقاله حاضر با رویکردی چند مرحله ای به دنبال شناسایی و تعریف ابعاد و مؤلفه های تاًثیر گذار بر روی اکوسیستم نوآوری می باشد. این مقاله بر اساس نظریه های شومپیتر، رویکرد اکوسیستم های تجاری، ملی،کارآفرینی و زیر ساخت های لازم برای ایجاد اکوسیستم نوآوری نتیجه گیری شده است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2