0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید محصولات سبز با نقش میانجی رفتار سبز (مورد مطالعه: مشتریان ظروف یکبارمصرف در تهران)
نویسندگان :
زینت خودآموز (دانشکده مدیریت تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
بازاریابی سبز،قصد خرید،رفتار سبز
چکیده :
این تحقیق تاثیر بازاریابی سبز بر قصد خرید محصولات سبز با نقش میانجی رفتار سبز (مورد مطالعه: مشتریان ظروف یکبارمصرف در تهران) می باشد. تحقيق از نظر هدف کاربردي و از نظر چگونگی گردآوري اطلاعات توصيفي و از شاخه پيمايشي است. داده های تحقیق از طریق سوالات پنج گزینه ای لیکرت موجود در پرسشنامه تحقیق جمع آوری شده است. درپژوهش حاضر به منظورتجزيه وتحليل دادههاي حاصل از پرسشنامه، متناسب با نياز آماري از نرمافزار آماري SPSS.V24 و از نرمافزار معادلات ساختاری pls.V3 در قالب دو بخش آمارتوصيفي و استنباطي بصورت رگرسیون خطی و چندگانه استفاده گرديده است جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مشتریان ظروف یکبار مصرف در تهران است.جهت محاسبه حجم نمونه موردنیاز برای پژوهش با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع نامحدود در سطح اطمینان 5 درصد برابر با 384 نفر بدست آمده است. نمونه مورد مطالعه به روش تصادفی جمع آوری شده است.نتایج پژوهش نشان می دهد که متغیر بازاریابی سبز بر رفتار سبز در میان مشتریان ظروف یکبارمصرف(721/0) رفتار سبز بر قصد خرید محصولات سبز در میان مشتریان ظروف یکبارمصرف(417/0) بازاریابی سبز بر قصد خرید محصولات سبز بهواسطه رفتار سبز تاثیر در میان مشتریان ظروف یکبارمصرف(301/0)تاثیر معنادار دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2