0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی نقش شدت سرمایه گذاری و چرخه عمر شرکت بر رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران
نویسندگان :
مهدیس زنگانه (دانشگاه آزاد واحد صفادشت) , ارمغان ناصر ترابی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند) , فرشته پورقنبری (دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان جنوبی)
کلمات کلیدی :
شدت سرمایه گذاری،چرخه عمر،بازار محصول
چکیده :
هدف از این تحقیق بررسی نقش شدت سرمایه گذاری و چرخه عمر شرکت بر رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. این تحقیق از نوع توصيفي و كاربردی است. جامعه آماري اين تحقيق شامل کليه شرکت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مي باشد. در این تحقیق براي تعیین نمونه آماري، از روش حذفی سیستماتیک استفاده شده است. با توجه به بررسی های انجام شده (128) شرکت در دوره زمانی 1395 تا 1400 حائز شرایط فوق بوده و برای نمونه آماری انتخاب شدند. براي تجزيه وتحليل اطلاعات و آزمون فرضيه ها از تحليل رگرسيون چندمتغيره و نرمافزار استاتا استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رابطه معکوس و معنادار وجود دارد. شدت سرمایهگذاری رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند. چرخه عمر شرکت (مرحله رشد) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند. چرخه عمر شرکت (مرحله بلوغ) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل نمیکند. چرخه عمر شرکت (مرحله افول) رابطه بین رقابت بازار محصول و اهرم عملیاتی را در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران تعدیل میکند.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2