0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
Knowing the factors influencing the purchase intention of cosmetic industry customers in mobile commerce platform
نویسندگان :
Borna Biglarbigilari (دانشگاه ازاد اسلامی واحد شیراز) , Amirreza Estakhrianhaghighi (دانشگاه ازاد اسلامی واحد شیراز)
کلمات کلیدی :
وب گردی تفریحی،قصد خرید آنلاین،وب گردی مفید،کمبود،سودمندی،عوامل موقعیتی،تجارت الکترونیکی سیار
چکیده :
با استفاده از مدل SOR (محرک, ارگانیسم, پاسخ ) ما تأثیر عوامل موقعیتی را بر وب گردی از دو نظر وب گردی تفریحی و مفید بررسی میکنیم و با کاوش در نقش متغیر های تعدیلکننده کمبود و سودمندی ، نظریه را گسترش میدهیم . داده ها از 988 شرکت کننده در کشور چین از طریق یک نظرسنجی آنلاین جمع آوری شد مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از AMOS 23 انجام شد. نتایج نشان میدهد که عوامل موقعیتی بر وب گردی تفریحی و مفید تأثیر میگذارند همچنین کمبود و سودمندی نقش تعدیل کننده قابل توجهی در رابطه بین وب گردی تفریحی ، وب گردی مفید و قصد خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از طریق تجارت الکترونیکی سیار دارند . این مطالعه امیدوار است که درک عمیق تری از رفتار و نگرش مصرف کننده در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی در بستر تجارت الکترونیکی سیار ارائه دهد. ضرورت انجام این تحقیق در کشور چین با توجه به رشد چشمگیر خرید لوازم آرایشی و بهداشتی توسط مصرف کنندگان چینی همچنان مفهوم به کارگیری از تجارت الکترونیک سیار جهت تسریع این رونق در بازار مورد بررسی قرار داده نشده بود
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2