0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
عوامل موثر بر خرید آنی در تجارت سیار
نویسندگان :
سمیه ستوده (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز) , امیر رضا استخریان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز)
کلمات کلیدی :
تجارت سیار،مرور لذت گرا،مرور سودمند،خرید آنی
چکیده :
شواهد رو به رشد نشان می دهد که تجارت سیار رفتار خرید آنی مصرف کنندگان را افزایش می دهد و خرید از طریق تلفن همراه به یک روش محبوب تبدیل شده است. این مطالعه به بررسی عوامل موثر بر خرید آنی می پردازد و تئوری انگیزه، مرور لذتگرا و مرور سودمند را به عنوان دو محرک کلیدی در خرید فوری در تجارت تلفن همراه میبیند. دو یافته اصلی ظاهر می شود: اول، سه عامل موقعیت (قابلیت حمل، جذابیت بصری و تأثیر بین فردی) به طور متفاوتی بر مرور لذتگرا و مرور سودمند تأثیر میگذارند. دوم، مرور لذتگرا بهطور مستقیم و مثبت بر تمایل مصرفکنندگان برای خرید تکانشی تأثیر میگذارد، در حالی که مرور سودمند بهطور غیرمستقیم بر تمایل مصرفکنندگان برای خرید آنی از طریق مرور لذتگرا تأثیر میگذارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2