0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تحلیل گفتمان تبلیغات تلویزیونی و تاثیر آن در سبک زندگی
نویسندگان :
سید احمد علوی (دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
تبلیغات،سبک زندگی،تحلیل گفتمان کیفی،مصرف گرایی
چکیده :
چکیده امروزه بنگاه های اقتصادی برای معرفی محصولات خود و افزایش فروش محصولات از شیوه های متنوع تبلیغاتی استفاده می کنند و از ظرفیت رسانه ها برای تبلیغات توده ای بهره می برند، اما نکته قابل تامل اینجاست نظام سرمایه داری برای حفظ و بقای خود به دنبال رشد مصرف گرایی است. اینجاست که تبلیغات فرای معرفی یک محصول به کمک این نظام می آید و با ترویج سبک زندگی مصرفی، در متن تبلیغات کالا و خدمات جامعه را به سوی مصرف گرایی از هم گسیخته ای پیش می برد، در این مقاله با استفاده از روش تحلیل گفتمان کیفی و با استفاده از نظریات فرکلاف (مدل متن، پرکتیس گفتمانی، پرکتیس اجتماعی) به تحلیل مورد سه تبلیغ کالا در صدا و سیمای جمهوری اسلامی پرداخته شده است، بر مبنای این روش مشخص شد، در این تبلیغات معرفی محصول به عنوان متن تبلیغ، سبک زندگی مصرفی به عنوان گفتمان متن و مصرف گرایی به عنوان گفتمان اجتماعی می باشد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2