0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و رقابتپذیری
نویسندگان :
علیرضا امیدوند (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
هوشمندسازی کسبوکار،کارآفرینی،رقابتپذیری،شهر هوشمند
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و رقابتپذیری است. روش تحقیق بر اساس هدف، از نوع تحقیق های کمی و کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع تحقیق های توصیفی - پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان و پرسنل شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد آریان در تهران تشکیل داده نمونهگیری به روش تصادفی ساده صورت گرفته است. برای سنجش متغیرهای هوشمندسازی کسبوکار و رقابتپذیری از پرسشنامه پترز و همکاران (2016) و برای متغیر گرایش به کارآفرینی از پرسشنامه ورزآلبا (2019) و کارابی (2012) استفاده شده است. روایی و پایایی آن نیز با استفاده از آزمون ضریب آلفای کرونباخ برای همه مؤلفههای پژوهش بیشتر از 7/0 به دست آمد، با اطمینان میتوان پایایی ابزار پژوهش را تأیید کرد. به منظور تجزیهوتحلیل دادهها از روش آمار توصیفی و استنباطی و از مدلیابی معادلات ساختاری به وسیله نرمافزارهای SPSS و SmartPLS استفاده شد. نتایج این تحقیق نشان داد که هوشمندسازی کسبوکار بر گرایش به کارآفرینی و در نهایت بر مزیت رقابتی تاثیر مثبت دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2