0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
فن بازارها و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان
نویسندگان :
حسین زندالوند (ازار اسلامی تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
تجاری سازی، محصولات دانش بنیان، فن بازارها، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی
چکیده :
فن بازار يكي از ابزارهايي است كه با هدف سهولت در اجرا و محقق شدن سياست هاي اقتصاد دانش بنيان و تجاري سازي محصولات در اين حوزه به وجود آمده و در واقع، سامانه اي براي هدايت و نظارت بر مبادلات فناوري است. هدف پژوهش حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان در فن بازارها می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی، از نظر هدف کاربردی و از منظر گردآوری داده ها، پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق خبرگان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران است که حداقل دارای 10 سال سابقه کار در حوزه شرکتهای دانش بنیان و تحصیلات مرتبط ترجیحاً در حوزه های مربوطه داشته باشند؛ به همین منظور تعداد 15 نفر خبره به روش نمونه گیری هدفمند تعیین شدند و برای گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه نیمه باز و به روش دلفی و مصاحبه به صورت ترکیبی استفاده شد. پس از شناسایی، عوامل با روش AHP فازی رتبه بندی گردیده اند. عوامل شناسایی شده و رتبه آنها عبارت است از: بازاریابی فناوری، مشاوری و انتقال فناوری، حقوقی و تامین مالی، توجه الزامات بازار هدف، مدیریت فناوری، فروش فناوری، سیاست گذاری، فنی، تولید و فروش با معیارهای بین المللی. کلیدواژه ها: تجاری سازی، محصولات دانش بنیان، فن بازارها، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی فازی
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2