0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر آمیخته بازاریابی سبز و محیط گرایی بر پایداری کسب و کارهای کوچک با نقش تعدیلگر ظرفیت جذب تکنولوژی
نویسندگان :
نوشین رحمن پور (دانشگاه آزاد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
آمیخته بازاریابی سبز،محیط گرایی،پایداری کسب و کارهای کوچک،ظرفیت جذب تکنولوژی
چکیده :
مطالعه با هدف اصلی تعیین تاثیر آمیخته بازاریابی سبز و محیط گرایی بر پایداری کسب و کارهای کوچک با نقش تعدیلگر ظرفیت جذب تکنولوژی انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی است و به این دلیل که به بررسی و تحلیل وضع موجود پرداخته است، روش بکار گرفته شده در این پژوهش توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه مطالعه شامل کارشناسان شرکت بهفام شیمی تهران با تعداد 210 نفر می باشد. بر اساس جدول مورگان 132 نفر از افراد جامعه به شیوه تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه میان این افراد توزیع شد. برای جمع آوری داده های مربوط به مبانی نظری و استخراج عوامل و شاخص های اولیه از منابع کتابخانهای و اینترنتی شامل کتب، مقالات و مطالعات موردی استفاده شد. در آمار استنباطی نرمال بودن داده ها با استفاده از کلموگروف اسمیرنوف بررسی شد، سپس با استفاده از آزمون مدلسازی معادلات ساختاری و نرم افزار اسمارت پی ال اس به بررسی فرضیات پرداخته شد. بر اساس نتایج به دست آمده محیط گرایی بر پایداری کسب و کارهای کوچک دارای بیشترین تاثیر با مقدار 0.833 می باشد. همچنین تأثیر آمیخته بازاریابی سبز بر پایداری با نقش تعدیلگری ظرفیت جذب فناوری 0.53 و تأثیر محیط گرایی بر پایداری با نقش تعدیلگری ظرفیت جذب فناوری 0.59 می باشد
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2