0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد سازمان با نقش میانجی مدیریت دانش (مورد مطالعه: شرکت های فعال در صنعت صوت و تصویر)
نویسندگان :
محمد یونسی (گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد امارات متحده عربی، دبی، امارات) , معصومه لطیفی بنماران (2- استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب، تهران، ایران) , علیرضا بخشی زاده (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
انعطاف پذیری استراتژیک،عملکرد شرکت،مدیریت دانش،صنعت صوت و تصویر
چکیده :
انعطافپذیری استراتژیک با توجه به منابع سازمان و تواناییهای مدیریتی به سازمان اجازه میدهد در تغییرات محیطی، خود را با محیط منطبق کند. بر این اساس تحقیق حاضر با هدف تعیین تاثیر انعطاف پذیری استراتژیک بر عملکرد با نقش میانجی مدیریت دانش صورت گرفته است. جامعه آماری تحقیق حاضر، شامل مدیران و خبرگان فعال در صنعت صوت و تصویر در شهر تهران میباشد. جهت تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران با خطای 5 درصد، حجم نمونه برابر 385 نفر بدست آمد که با روش نمونهگيري خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده، پرسشنامه محقق ساخته بوده که روايي آن با توجه به نظر خبرگان و شاخص AVE و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ تایید گردید. برای تحلیل دادههای این پژوهش در بخش استنباطی از تحلیل عاملی تأییدی و مدلسازی معادلات ساختاری جهت ارزیابی فرضیات با کمک نرم افزارهای آماری SPSS و Smart-PLS استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که انعطافپذیری استراتژیک بر عملکرد شرکت های فعال در صنعت صوت و تصویر تأثیر دارد. همچنین نقش میانجی مدیریت دانش در این رابطه به تأیید رسید.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2