0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی ارتباط فرآیندهای بازاریابی در ایجاد و توسعه ی اکوسیستم نوآوری
نویسندگان :
نوشین بیان (دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب) , محمدامین اکبری (دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی)
کلمات کلیدی :
اکوسیستم نوآوری،بازاریابی نوآوری،بازاریابی
چکیده :
فرآیندهای بازاریابی میتواند در تحقق بخشیدن به اکوسیستم نوآوری اثرگذار باشد. ارتباط پویایی که در اکوسیستم نوآوری در بین بخشها وجود دارد میتواند در پیشبرد اهداف بازاریابی و به دست آوردن سلطه بر بازار هدف نقش داشته باشد. طبق سخن پیتر دراکر هدف اصلی هر کسب وکار ایجاد مشتری برای خود هست و برای رسیدن به این هدف بایستی دو کارکرد اساسی یعنی نوآوری و بازاریابی را پیش ببرد. در این پژوهش، تحقیقات انگلیسی اخیر موجود در مورد اکوسیستم نوآوری و نقشی که میتواند فرآیندهای بازاریابی در این مسیر داشته باشد مورد بررسی قرار گرفته است. هدف پژوهش حاضر بررسی نتایج به دست آمده از پژوهش های اخیر در ارتباط بین فرآیندهای بازاریابی با اکوسیستم نوآوری میباشد. همچنین به ضرورت وجود این اکوسیستم در سازمان های مدرن و وجود بعضی چالش ها و دشواری ها در مناطق محروم می پردازد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2