0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
طراحی الگوی فرهنگ سازمانی با رویکرد شبکه ایی - میانداری
نویسندگان :
بهزاد بابایی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , ناصر میرسپاسی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران) , ناصر آزاد (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , سمیه قجری (دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق)
کلمات کلیدی :
فرهنگ،شبکه سازمانی،فرهنگ سازمانی میانداری
چکیده :
با گسترش ارتباطات و شبکه سازی میان سازمانهای متعدد و مختلف، نوع ارزشها و به تبعیت از آن، فرهنگ نیز در تعامل با سایر سازمانها دچار تغییرات شده است. شناخت هوشمندانه فرهنگ سازمانی متاثر از کارکرد میان شبکه ایی برای سازمانهای با نقش هماهنگ کنندگی و یا به اصطلاح میانداری ضروری می باشد. هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی فرهنگ سازمانی شبکه ایی- میانداری در یک نهاد حاکمیتی (وزارت کشور) است. رویکرد پژوهش از نوع آمیخته و بر اساس نتایج، کاربردی می باشد. جهت جمع آوری داده ها با تعداد 15 نفر از خبرگان، مصاحبه نیمه ساختاریافته صورت گرفته است. از رویکرد نظریه داده بنیاد و ظاهرشونده جهت تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه استفاده شد که از مجموع تعداد 225 واقعه شناسایی شده، در نهایت تعداد5 مولفه اصلی و 30 مفهوم بعنوان مولفه های اصلی و فرعی فرهنگ سازمانی میانداری نهایی گردید. برای آزمون مدل، از تحلیل عاملی تائیدی و نرم افزار Smart PLS بهره گرفته شد که بار عاملی هر یک از گویه ها با متغیر خود دارای آماره t بالاتر از 96/1 بوده است و گویه ها از دقت لازم برای اندازهگیری سازه یا متغیر مکنون برخوردار و هیچ یک از گویه های مدل حذف نشده است. برای هماهنگی درونی مدل از پایایی مرکب و معیار بالاتر از(6/0) باگوزی و یای استفاده شد که ضرایب پایایی حاصله نشان می دهد که همه ساختارهای مدل دارای پایایی مرکب بالایی هستند. همچنین برای ارزیابی برازش کلی مدل، از سه شاخص اشتراک، شاخص افزونگی و شاخص نیکویی برازش استفاده شد که نتایج کلی برای مدل در حد قوی نشان می دهد. جامعه آماری پژوهش تعداد 260 نفر و نمونه آماری تعداد 155 نفر تعیین گردید. نتایج آزمون نشان می دهد که شاخص های شناسایی شده در پنج مولفه اصلی(تعامل محوری، شبکه محوری، شهروندمحوری،چشم اندازمحوری، و نتیجه محوری) مورد تائید می باشند.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2