0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر آمیخته بازاریابی بر تجربه مشتریان در بازاریابی املاک با تأکید بر نقش اعتماد مشتریان و مشتری نوازی
نویسندگان :
رضا کوچک پور نصفی (دانشگاه آزاد واحد امارات) , حمید رضا سعید نیا (دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران) , حمید سعیدی (دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد یادگار امام خمینی (ره) شهر ری، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران) , رحیم محترم (استاديار، گروه مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران)
کلمات کلیدی :
مدیریت تجربه مشتریان،بازاریابی املاک،اعتبار مشاورین املاک،اعتماد مشتریان،مشتری نوازی
چکیده :
نقش مدیریت تجربه مشتری به عنوان یک ابزار راهبردی در توسعه سازمانهای خدماتی انکارناپذیر است. با توجّه به این اهمیت، تحقیق حاضر به منظور بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر تجربه مشتریان در بازاریابی املاک با تأکید بر اعتماد مشتریان و مشتری نوازی صورت گرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ جمع آوری داده ها، از نوع پیمایشی و از لحاظ روش تحقیق، تحقیقی توصیفی است. نمونه آماری برای تحقق اهداف تحقیق را بر اساس رابطه کوکران، 384 نفر از مشتریان مشاورین املاک در سطح شهر تهران تشکیل میدهند. به منظور انتخاب نمونه پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات و مدل تحقیق نیز از آزمونهای مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که آمیخته بازاریابی بر تجربه مشتریان در بازاریابی املاک، اعتماد مشتریان و مشتری نوازی تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین تاثیر مشتری نوازی بر اعتماد مشتریان و تاثیر این دو متغیر بر تجربه مشتریان در بازاریابی املاک نیز به اثبات رسید.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2