0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
الگوهای ساخت بنچ مارکینگ جهت محافظت از آب در ساختمان ها (مطالعه موردی: ساختمان های مسکونی، تجاری و آموزشی)
نویسندگان :
مهسا سیفی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
حفاظت از آب،الگوهای ساخت،؛ساختمان های مسکونی،بنچ مارکینگ،مصرف آب،ساختمان های آموزشی،ساختمان های تجاری
چکیده :
حفظ آب برای توسعه پایدار ضروری است و در میان فعالیت های انسانی، ساختمان ها مسئول بخش قابل توجهی از کل مصرف آب هستند. بنابراین، ما یک بررسی سیستماتیک ارائه میکنیم که هدف آن جستجوی کمکهای ارزشمند از معیارسنجی و اهمیت بالقوه آنها برای حفاظت از آب است. ارتباط انجام چنین بررسی، حمایت از تحقیقات در زمینه، سازماندهی اطلاعات، و برجسته کردن کمبود داده ها و نتایج ارزشمند در انواع ساختمان های خاص است. بنچ مارکینگ، بهترین ساختمان ها را برجسته می کند، در حالی که عملکردها را نیز طبقه بندی می کند، که امکان توسعه مداخلات برای ساختمان های مختلف را فراهم می کند. هفتاد و دو سند در مورد عملکرد زیستمحیطی ساختمانها بررسی شد و انواع روشها، روشهای اندازهگیری و شاخصها به عنوان دادههای ارزشمند برای ابتکارات صرفهجویی در مصرف آب یافت شد. علاوه بر جستجوی سیستماتیک در SCOPUS، جستجو در پایگاههای اطلاعاتی Science Direct و Google Scholar انجام شد. اگرچه چالش اصلی در این موضوع در عدم استانداردسازی رویهها نهفته است، مشخص شد که انجام معیار برای توسعه دقیق طرحهای حفاظت از آب مرتبط است. سود بیش از پنج میلیون مترمکعب در سال در مجموعه ای از ساختمان ها یا بیش از 151 هزار مترمکعب در سال در یک کارخانه یافت شد که نشان دهنده پتانسیل موجود برای صرفه جویی در آب است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2