0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر بازی وارسازی بر قصد خرید مشتریان با نقش میانجی لذت درک شده و تعاملات اجتماعی (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)
نویسندگان :
سینا پازوکی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , علیرضا بخشی زاده (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
بازی وارسازی،،قصد خرید مشتریان، ا،رزش ادراک شده،،تعاملات اجتماعی
چکیده :
یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی نوآورانه در جهت افزایش تعامل با مشتریان در بازار دیجیتالی شده عصر امروز، بازی وارسازی است. با توجّه به این اهمیت، تحقیق حاضر به منظور بررسی تأثیر بازی وارسازی بر قصد خرید مشتریان با تأکید بر نقش میانجی متغیرهای لذت درک شده و تعامل اجتماعی صورت گرفته است. تحقیق حاضر از لحاظ جمع آوری داده ها، از نوع پیمایشی و از لحاظ روش تحقیق، تحقیقی توصیفی است. نمونه آماری برای تحقق اهداف تحقیق را بر اساس رابطه کوکران، 499 نفر از مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا در سطح شهر تهران تشکیل میدهند. به منظور انتخاب نمونه پژوهش از روش نمونه گیری در دسترس استفاده شده است. جهت تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات و مدل تحقیق نیز از آزمونهای مدل سازی معادلات ساختاری (SEM) و تحلیل عاملی تأییدی (CFA) استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که بازی وارسازی بر ارزش ادراک شده و تعاملات اجتماعی مشتریان تاثیر مثبت و معنادار دارد. همچنین تاثیر بازی وارسازی بر قصد خرید مشتریان از طریق متغیرهای میانجی ارزش ادراک شده و تعاملات اجتماعی نیز به اثبات رسید.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2