0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تأثیر قابلیتهای تجارت الکترونیک بر عملکرد خردهفروشان آنلاین: با در نظر گرفتن نقش زمانبندی
نویسندگان :
لیدا ابطحی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران) , پروانه سلاطین (دانشگاه ازاد اسلامی واحد فیروزکوه)
کلمات کلیدی :
زمانبندی خرید آنلاین، خردهفروشان آنلاین، قابلیتهای تجارت الکترونیک
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر قابلیتهای تجارت الکترونیک بر عملکرد خردهفروشان آنلاین: با در نظر گرفتن نقش زمانبندی است. تحقیق حاضر از از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر روش تحقیق و ماهیت و شیوه نگرش پرداختن به مساله، توصیفی و استنباطی است. جامعه آماری این تحقیق تمامی شهروندان تهرانی که حداقل یک بار از فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای هایپراستار، شهروند، دیلی مارکت و جانبو خرید کرده باشند است. روش نمونه گیری تصادفی ساده و حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 384 نفر بوده است. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از آمار استنباطی در قالب مدل-سازی معادلات ساختاری بااستفاده از نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس استفاده شده است. نتایج نشان داد پذیرش اصول اولیه قابلیتهای تجارت الکترونیک، پذیرش اطلاعات، تراکنش و قابلیتهای زیرساختی تجارت الکترونیک و پذیرش قابلیتهای تعامل تجارت الکترونیک مبتنی بر زمانبندی بر عملکرد خردهفروشان آنلاین تاثیر مثبت و معنی داری دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2