0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
نقش کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد با نقش میانجی گری شبکههای اجتماعی (مورد مطالعه: شرکتهای دانشبنیان شهر تهران)
نویسندگان :
حمید کاکائی (دانشگاه آزاد تهران مرکز) , پریسا امان الله زاده (پردیس فارابی) , فاطمه زندی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , مرجان دامن کشیده (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی)
کلمات کلیدی :
کارآفرینی استراتژیک،عملکرد،شبکه اجتماعی،شرکت دانشبنیان
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد با نقش میانجی گری شبکههای اجتماعی شکل گرفته است. پژوهش برمبنای هدف از نوع کاربردی، از حیث روش به دست آوردن داده ها از نوع توصیفی-پیمایشی و از نوع کمی است. جامعه آماری پژوهش شامل 250 نفر از کارکنان شرکتهای دانش بنیان است که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و فرمول کوکران، تعداد 151 نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری با رویکرد روش حداقل مربعات جزئی (PLS) صورت پذیرفت. نتایج پژوهش حاکی از این است که کارآفرینی استراتژیک بر عملکرد و شبکههای اجتماعی نقش مثبت و معناداری دارد. همچنین این نتیجه حاصل شد که شبکه های اجتماعی نیز منجر به بهبود عملکرد خواهند شد. در نهایت این نتیجه حاصل شد که شبکههای اجتماعی رابطه بین کارآفرینی استراتژیک و عملکرد را میانجیگری میکنند
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2