0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد مخاطرهآمیز صادراتی با نقش میانجی استراتژی رقابتی و ارتباطات بازاریابی
نویسندگان :
محسن ناظم بکایی (دانشگاه شاهد تهران) , محدثه اشرفیان رهقی (دانشگاه شاهد تهران)
کلمات کلیدی :
قابلیتهايبازاریابی،عملکردمخاطرهآمیزصادراتی،استراتژيرقابتی،ارتباطاتبازاریابی،تلاطمفناورانه
چکیده :
رشد جهانی بازارها، تمايل شركت ها به حضور در بازارهاي جهاني را افزايش داده است و اغلب آن ها بر صادرات به بازارهاي خارجي متمايل شده اند. اين موضوع باعث شده است تا شركت ها دريابند كه صرفنظر از كشور، اندازه يا نوع صنعت، مشاركت كردن در بازارهاي جهاني يك انتخاب نيست، بلكه يك ضرورت است. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد مخاطرهآمیز صادراتی با نقش میانجی استراتژی رقابتی و ارتباطات بازاریابی میباشد. این پژوهش از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شرکتهای صادراتی کوچک و متوسط استان تهران در نظر گرفتهشده است. پژوهش بر اساس یک فرضیه اصلی و 8 فرضیه فرعی شکل گرفته است که در نهایت فرضیه اصلی و پنج فرضیه فرعی تائید و سه فرضیه فرعی رد شد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2