0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تاثیر استراتژی مشتری مداری با قابلیت مدیریت منابع انسانی و نوآوری بر عملکرد مالی (مطالعه موردی : سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران) .
نویسندگان :
محمد جواد گل زاده (دانشجوی دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، و استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب) , صابر خندان علمداری (استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن) , ندا فرح بخش (استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن) , نوشین ساعدی مهربانی (دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
نوآوری،قابلیت مدیریت منابع انسانی،استراتژی مشتری مداری،عملکرد مالی،سازمان بنادر و دریانوردی
چکیده :
هدف پژوهش بررسی تاثیر استراتژی مشتری مداری با قابلیت منابع انسانی و نوآوری بر عملکرد مالی (مطالعه موردی : سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران) است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی از نظر ماهیت تحقیق توصیفی – پیمایشی است. روش جمع آوری اطلاعات میدانی و ابراز آنها پرسش نامه استاندارد می باشد. جامعه آماری پژوهش به تعداد267 نفر بود که ۱۲۷ نفر بر اساس جدول کرجسی و مورگان به روش تصادفی ساده به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری فرضیه های تحقیق مورد آزمون قرار گرفتند که تمامی فرضیه ها مورد تایید قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد استراتژی مشتری مداری بر عملکرد مالی با نقش میانجی قابلیت مدیریت منابع انسانی و نوآوری ، تاثیر معناداری دارد. استراتژی مشتری مداری بر عملکرد مالی تاثیر مثبت و معناداری دارد. نوآوری بر عملکرد مالی تاثیر مثبت و معناداری دارد. استراتژی مشتری مداری بر قابلیت مدیریت منابع انسانی تاثیر مثبت و معناداری دارد. استراتژی مشتری مداری بر نوآوری تاثیر مثبت و معناداری دارد. قابلیت مدیریت منابع انسانی بر عملکرد مالی تاثیر مثبت و معناداری دارد. قابلیت مدیریت منابع انسانی در ارتباط با استراتژی مشتری مداری و عملکرد مالی تاثیر مثبت و معناداری دارد. نوآوری بر ارتباط با استراتژی مشتری مداری و عملکرد مالی تاثیر مثبت و معناداری دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2