0% Complete
صفحه اصلی
/
اولین کنفرانس ملی معماری فردا - شهر آینده: چالش ها و راه کنش های عصر هوشمند سازی
بررسی ویژگی های طراحی اقلیمی فضاهای آموزشی در اقلیم معتدل و مرطوب (مطالعه موردی شهرستان گرگان)
نویسندگان :
لیلی ایرانمنش (عضو هیات علمی گروه معماری، دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان) , زهرا ملازاده (گروه معماری، دانشکده معماری، واحد کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران)
کلمات کلیدی :
اقلیم،طراحی اقلیمی،اقلیم معتدل و مرطوب،کاربری آموزشی
چکیده :
ساختمانها بخش عمده انرژی کشور مصرف می کنند که طراحی مناسب فضاها می تواند بخشی از انرژی ساختمانها را از منابع تجدید پذیر تامین کند. در این پژوهش به بررسی مقوله کاهش مصرف انرژی های فسیلی و طراحی با توجه به نیازهای محیط های آموزشی پرداخته و معیارهایی تعریف شود ضمن جوابگوی نیازهای فضاهای با کاربری های آموزشی، پاسخگوی تمهیدات و ملاحظات مورد نیاز در کاهش وابستگی به انرژ های فسیلی در این فضاها باشد. سوال پژوهش"چگونه در طراحی فضاهای آموزشی از ویژگی های ساختمان های اقلیمی می توان استفاده کرد؟" با توجه به نظري بودن موضوع، روش تحقيق به صورت اسنادي و بررسي متون بوده و عمده ترين منابع مورد استفاده كتابها و مجلات تخصصي، طرح هاي پژوهشي مرتبط و استفاده از شبكه جهاني اطلاع رساني مي باشد. درجهت دسته بندي نظريه پردازان مختلف پس از جمع آوري اطلاعات، با توجه به ماهيت داده هاي تحقيق، تحلیل تئوری ها و نظریات انجام می شود. در این پژوهش داده ها بر اساس استدلال منطقی مورد تحلیل قرار می گیرند. در نهایت الگوها و دستورالعملهایی جهت طراحی بناها در این اقلیم براساس توجه به محیط زیست و کاهش مصرف انرژیهای فسیلی و حداکثر استفاده از انرژهای تجدید پذیر ارائه می شود.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2