0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
بررسی تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی و ویژگیهای مثبت و منفی خرید اینترنتی بر رضایت مشتری و توسعه کسب و کار با توجه به نقش میانجی قصد خرید آنلاین
نویسندگان :
هادی بهزادی (دانشگاه پیام نور ، واحد گرمسار) , علی اکبر جوکار (دانشگاه پیام نور ، واحد گرمسار)
کلمات کلیدی :
جمعیت شناختی،توسعه کسب و کار،ویژگی مثبت،قصد خرید آنلاین،ویژگی منفی،خرید اینترنتی،رضایت مشتری
چکیده :
این مطالعه به بررسی تاثیر ویژگی های جمعیت شناختی و ویژگیهای مثبت و منفی خرید اینترنتی بر رضایت مشتری و توسعه کسب و کار با توجه به نقش میانجی قصد خرید آنلاین پرداخته است، اين تحقيق ازنظر هدف تحقیق، در زمره تحقیقات كاربردي است و ازنظر روش تحقیق، توصیفی – پیمایشی از نوع همبستگی است که به کمک روش معادلات ساختاری انجام شده است، اطلاعات تحقیق از طریق پرسشنامه جمعآوری شد، روایی به روش محتوایی، همگرا و واگرا و پایایی به روش آلفای کرونباخ محاسبه شد، جامعه آماری تحقیق کلیه خریداران اینترنتی نسل هزاره (دهه شصتی و هفتادی) منطقه 5 تهران می باشد که نامحدود فرض می شود، تعداد حجم نمونه با توجه به جدول کرچسی و مورگان برابر 384 نفر تعین شده است و روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده است، نتایج حاصل از تحلیل توسط نرمافزار اسمارت پی ال اس نشان داد: 1) ویژگی های جمعیت شناختی بر رضایت مشتری موثر است.2) ویژگی های جمعیت شناختی بر توسعه کسب و کار موثر است.3) ویژگی های جمعیت شناختی بر قصد خرید آنلاین موثر است.4) ویژگی های مثبت و منفی خرید اینترنتی بر رضایت مشتری موثر است.5) ویژگی های مثبت و منفی خرید اینترنتی بر توسعه کسب و کار موثر است.6) ویژگی های مثبت و منفی خرید اینترنتی بر قصد خرید آنلاین موثر است.7)ویژگی های مثبت خرید اینترنتی بر قصد خرید آنلاین موثر است.8) موانع و خطرات خرید آنلاین بر قصد خرید آنلاین موثر است.9)قصد خرید آنلاین بر رضایت مشتری موثر است.10) قصد خرید آنلاین بر توسعه کسب و کار موثر است.11) ویژگی های جمعیت شناختی از طریق قصد خرید آنلاین بر رضایت مشتری موثر است.12) ویژگی های مثبت و منفی خرید اینترنتی از طریق قصد خرید آنلاین بر توسعه کسب و کار موثر است.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2