0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
آفند در رسانههای اجتماعی در امور عادی و جنگ
نویسندگان :
مهدی آقاجانی (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
آفند رسانههای اجتماعی،آفند سایبری،رسانههای اجتماعی،جنگ
چکیده :
عملیات آفندی مدرن به طور خارق العادهای در معرض تأثیرات عملیات اطلاعاتی سایبری (IO) و رسانههای اجتماعی است. در رسانههای اجتماعی توانایی دستیابی به دیدگاه واضحتری از میادین جنگ بیست و یکم، امکان تصمیمگیری سریع و آگاهانه و اقدام قاطع فرماندهان و کارکنان آنها وجود دارد. ارزیابی "قدرت آفندیِ" یک بازیگر یک مشکل ذاتی پیچیده است که شامل لیستی از تغییرات نظامی، هنجاری و فنی است. با این وجود، یک عامل مهم، رابطه بین عملیات رسانههای اجتماعی و عملیات سایبری است. سیاستگذاران، روزنامه نگاران و حتی برخی از دانشگاهیان معمولاً فعالیتهای رسانههای اجتماعی را به عنوان یک متغیر برای مهارت فنی نهفته و حتی توانایی سایبری یک بازیگر و به عبارت دیگر قدرت سایبری آن در نظر میگیرند. فرض بر این است که بازیگرانی که در انجام فعالیتهای رسانههای اجتماعی بسیار موفق هستند با تحقیقات میان رشتهای از مطالعات استراتژیک، علوم سیاسی و فناوری به منظور ایجاد چارچوبی نظری برای درک بهتر نقش رسانههای اجتماعی، استفاده میکنند. عملیات مختلف رسانههای اجتماعی نظامی را به سه نوع دستهبندی میکنند: جمع آوری اطلاعات (IGMO) ، عملیات رسانههای اجتماعی دفاعی (DeSMO) و اقدامات آفندی رسانههای اجتماعی (OSMO).
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2