0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
تأثیر ابعاد قابلیت هوش مصنوعی بر خلاقیت سازمانی و عملکرد شرکت
نویسندگان :
فاطمه شمس الدین (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، تهران، ایران) , علیرضا بخشی زاده (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب)
کلمات کلیدی :
هوش مصنوعی،خلاقیت سازمانی،عملکرد شرکت،فناوری های نوین
چکیده :
هوش مصنوعی و تأثیرات آن در چند سال گذشته به عنوان یک اولویت تکنولوژیکی در سازمانها ظاهر شده است. بر این اساس در این تحقیق اثرگذاری قابلیت هوش مصنوعی بر خلاقیت سازمانی و عملکرد شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش اجرای تحقیق، از نوع توصیفی-پیمایشی است. از نظر جمعآوری داده ها از نوع کتابخانه ای/ میدانی است. ابزار گردآوری داده در بخش میدانی پرسشنامه است. جامعه آماری تحقیق حاضر کارکنان شرکت شیشه و بلور کاوه بوده و جهت نمونه گیری از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شده است. حجم نمونه آماری تحقیق بر اساس فرمول کوکران 207 نفر بوده است. در بحث تجزیه و تحلیل دادهها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که آمار توصیفی شامل فراوانی جمعیت نمونه از نظر سن، جمعیت، تحصیلات و در بخش آمار استنباطی، به منظور بررسی نرمال بودن توزیع دادههای تحقیق از آزمون کولموگروف- اسمیرنف و برای بررسی فرضیات از حداقل مربعات جزئی (PLS) با کمک نرمافزارهای SPSS21 و SPLS3استفاده شد. یافته های تحقیق نشان داد که قابلیت هوش مصنوعی و ابعاد آن بر خلاقیت سازمانی و عملکرد شرکت تأثیر مثبت معنادار دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2