0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
رابطه رقابت در بازار محصول، سرمایهگذاری ریسکپذیر و موفقیت شرکتهای کارآفرین
نویسندگان :
سید ابراهیم کاظمی (دانشگاه آزاد واحد نجف آباد اصفهان)
کلمات کلیدی :
موفقیت شرکتهای کارآفرین،رقابت در بازار محصول،سرمایهگذاری ریسکپذیر
چکیده :
شرکتهای کارآفرین به دلیل تمایل به نوآوری، یکی از محورهای توسعه و رشد در کشورهای مختلف هستند. با این حال همه فناوریها و نوآوریهای معرفی شده توسط این شرکتها منجر به فرآیند خلاقانه نمیشود. اگر شرکت، در یک بازار رقابتی در حال فعالیت باشد، امکان کاهش موفقیت آنان وجود دارد. با این حال، انجام سرمایه گذاری ریسک پذیر در این شرکت ها با ایجاد منابع لازم، منجر به بهبود موفقیت شرکت کارافرین می شود. پس می توان انتظار داشت که رقابت در بازار محصول از طریق بهبود سرمایه گذاری ریسک پذیر، عملکرد شرکت کارافرین را بهبود بخشد. با این حال در نبود شواهد کافی، پژوهش حاضر به بررسی بررسی ارتباط رقابت در بازار محصول، سرمایهگذاری ریسکپذیر و موفقیت شرکتهای کارآفرین میپردازد. در این مطالعه شرکت های کار افرین، شرکت های با استراتزی تمایز هستند. برای این منظور نمونهای مشتمل بر 121 شرکت پذیرفته در بورس اوراق بهادار طی بازه زمانی 1394- 1401 انتخاب و بر اساس رگرسیون چندگانه آزمون شده است. نتایج نشان داد که کاهش رقابت در بازار محصول منجر به بهبود موفقیت شرکت های کارآفرین می شود. همچنین کاهش رقابت در بازار محصول موجب افزایش میزان سرمایه گذاری ریسک پذیر می شود. علاوه بر این نتایج نشان داد که رقابت در بازار محصول از طریق نقش میانجی سرمایه گذاری ریسک پذیر، بر موفقیت شرکت کارافرین را تأثیر دارد.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2