0% Complete
صفحه اصلی
/
همایش ملی پژوهش های نوپدید در حسابداری، مالی، مدیریت و اقتصاد با رویکرد توسعه اکوسیستم نوآوری
اتخاذ تصمیمات بازاریابی در محیط بازاریابی مدرن
نویسندگان :
سمیه دوست حق (دانشگاه تهران)
کلمات کلیدی :
محیط های بازاریابی مدرن،پیچیدگی،کثرت داده ها،تصمیم گیری های بازاریابی
چکیده :
در چشم انداز کسب و کارهای فعلی، ماهیت بازاریابی با ریزش مداوم و عدم قطعیت، بهطور همزمان پر از دادههای جدید در حال تغییر است. توسعه سریع فناوری بازاریابی فرصتهای بیشتری را برای برقراری ارتباط و تعامل با مشتریان، پیگیری و تجزیه و تحلیل رفتارها و احساسات آنها به ارمغان میآورد. این شرایط متغیر حاکی از آن است که تصمیمگیری نیز در معرض تغییر است. هدف اصلی مقاله حاضر بررسی تاثیر انواع ویژگیهای محیطهای بازاریابی مدرن از جمله پیچیدگی، کثرت دادهها و ناپایداری بر تصمیمگیریهای بازاریابی است. از اینرو 216 نفر از مدیران بازاریابی شرکتهای فعال تجاری، تولیدی و صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی شهر رشت تحت نمونه ی آماری و به روش روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری دادها، از پرسشنامه ی بومی سازی شده مبتنی بر مطالعه ی نوردین و همکاران (2023) استفاده شده است؛ اعتبار آن از دو منظر روائی و پایائی مورد تائید قرار گرفته است. به منظور آزمون فرضیه ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داده است که ویژگیهای محیطهای بازاریابی مدرن بر تصمیمگیریهای بازاریابی تاثیر دارد. همچنین مشخص شد پیچیدگی محیط بازریابی نسبت به سایر ابعا مهمتر تلقی شده است. پس از آن، مدیران بازاریابی معتقد هستد با انبوهی از دادهها در هنگام تصمیمگیری مواجه میشوند.
لیست مقالات
ثمین همایش، سامانه مدیریت کنفرانس ها و جشنواره ها - نگارش 34.5.2